معرفی رئیس دادگستری ملایر

حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند بیان کرد: یکی از وظایفی که قانون اساسی، قانون های مدنی، مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری بر عهده دادستان گذاشته این است که حافظ بیت المال و حقوق عامه مردم باشد، به همین دلیل دادستان شمشیر عدلیه قوه قضائیه است.
کد خبر: ۵۲۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ 24 November 2017
«عباس نجفی» و «سعید احمدی فر» در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، به ترتیب به عنوان رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان ملایر معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب همدان در آیین یاد شده، با استناد به آیه قرآن مبنی بر اجرای قسط و عدل، گفت: وظیفه حفاظت و نظارت بر اجرای قانون در جمهوری اسلامی بر عهده قوه قضائیه است و شان تاسیس دادگستری و قوه قضائیه برای مقابله با قانون گریزها است.

حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند بیان کرد: یکی از وظایفی که قانون اساسی، قانون های مدنی، مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری بر عهده دادستان گذاشته این است که حافظ بیت المال و حقوق عامه مردم باشد، به همین دلیل دادستان شمشیر عدلیه قوه قضائیه است.

وی قانون را خط قرمز قوه قضائیه دانست و گفت: طی دو سال اخیر که رهبر معظم انقلاب روسای دادگستری و دادستان های مراکز استان را به حضور پذیرفتند، از اقدامات و عملکرد قوه قضائیه ابراز رضایت کردند که این امر مایه دلگرمی است و هیچ توجیهی نداریم که در انجام وظایف خود کوتاهی کنیم.

حجت الاسلام احمدوند با تاکید بر اینکه باید با قدرت تمام از امور بیت المال محافظت و از تجاوز افراد به حقوق دیگران جلوگیری کنیم، اظهار کرد: نیازمند کمک و همراهی دستگاه های اجرایی استان همدان با دستگاه قضایی هستیم.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان همدان باید پای کار باشند و اگر تخلفی صورت می گیرد، موارد را به دستگاه قضایی گزارش دهند و به عنوان اعلام کننده جرم از تشکیل پرونده نترسند.

حجت الاسلام احمدوند بیان کرد: روسای دستگاه های اجرایی باید در خصوص اعلام جرائم حوزه کاری خود اقدام و پیگیری کنند، ما نیز به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل می کنیم تا جلوی افرادی که به منافع و حقوق بیت المال دست درازی می کنند، گرفته شود.

وی با بیان اینکه طی شش سال اخیر روسای دادگستری فعال و قانون مداری در استان همدان داشتیم، افزود: همکارانی همچون رئیس سابق دادگستری ملایر که تجربه بالایی دارند، از سلامت نفس برخوردار هستند و از وجود آنها در مراتب بالاتر استفاده می شود.

وی رئیس دادگستری و دادستان جدید ملایر را فردی متدین و دانشمند دانست و گفت: وی در حوزه کاری خود خوش درخشیده است و انقلابی، قانون مدار و بی محابا به وظیفه خود عمل می کند.

امام جمعه ملایر نیز در این آیین با اشاره به نقش و جایگاه مهم دستگاه قضایی، بیان کرد: سیستم قضایی پیشانی نظام اسلامی است و در تداوم نظام بسیار تاثیرگذار است و چنانچه در این زمینه به خوبی رفتار شود، جایگاه اسلام و آینده نظام بیمه می شود.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری نقش و جایگاه قضات را پس از ولایت فقیه مهم و اثرگذار برشمرد و افزود: قاضیان نیروهای کارآمد نظام هستند که باید به این منصب و جایگاه خود افتخار کرده و همواره درست قضاوت کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز در این آیین، گفت: دستگاه قضایی پناهگاه و دادرس مردم است و جلب رضایتمندی مردم از این سیستم نشانه کارکرد درست دستگاه قضایی است.

عبدالعظیم رضایی افزود: باید رضایتمندی و اعتماد مردم به عنوان مهمترین سرمایه های نظام، برای همه ما اهمیت بالایی داشته باشد.

وی کار قوه قضائیه را یک امر بسیار مهم و حساس دانست و اظهار کرد: در دستگاه قضایی بدون علم، دانش، اعتقاد و بدون ایمان و توکل به خدا نمی توان موفقیتی داشت، بویژه در جامعه امروز که گرفتاری، مشکلات و آسیب های اجتماعی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی از ارکان مهم حاکمیت است و یکی از شاخص های اسلامی بودن نظام و جامعه برقراری و اجرای عدالت است.

رضایی وظیفه مسئولان را در کمک به دستگاه قضایی بسیار خطیر دانست و بیان کرد: وظیفه همه ما این است که به طور جدی در امر پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی تلاش کنیم تا حجمی از گرفتاری هایی که امروز داریم و خروجی آن پرونده های فراوان در دستگاه های قضایی است، کاهش پیدا کند.

وی با تقدیر از زحمات رئیس دادگستری و دادستان سابق ملایر، دیانت، علم، تخصص، تعهد، روشن بینی و خیرخواهی وی را مایه مباهات دانست و ابراز امیدواری کرد: رئیس جدید دادگستری و دادستان ملایر بتوانند با مردم داری، روشن بینی، دانش بالای قضایی و با روحیه عدالتخواهی و شجاعت به مردم این شهرستان خدمت کند.

رضایی همچنین پیروزی بزرگ جبهه مقاومت با فرماندهی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی تحت حمایت های ملت ایران و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را تبریک گفت و این پیروزی و رها شدن منطقه جهان اسلام از دست گروه های تکفیری و داعش را نتیجه مجاهدت رزمندگان جبهه مقاومت دانست.

در این آیین عباس نجفی به عنوان رئیس دادگستری ملایر معرفی و از زحمات یحیی ابراهیمی تقدیر شد.

همچنین از زحمات و تلاش های عباس نجفی تقدیر و سعید احمدی فر به عنوان دادستان جدید دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان ملایر معرفی شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار