مشکلات یک روز آزادپزی نانوایی ها چاره ساز نشد؛حالا معاون استاندار و بعد از آن هم رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت ضرب الاجل پانزده روز برای حل مشکلات نان می دهند و از طرفی از لغو آزاد پزی یک روز هفته در استان خبر می دهند و در نهایت راه خرید نان مردم به دو راه یارانه ای در هفته یا آزاد منتهی خواهد شد
کد خبر: ۱۰۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 24 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،مصوبه دولت که طی چند سال گذشته برای افزایش قیمت نان در استان اجرایی نشده بود،حالا با گذشت حدود یک ماه به مرحله اجرا درآمده و در همان ابتدای کار با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است.

سهمیه آزادپزی نان که نانوایان را مجاب می کرد تا 20 درصد آرد خود را به صورت آزاد خریداری کنند،اما مورد استقبال خبازی ها قرار نگرفت و مسئولان دخیل در امر را مجبور به تغییر رویه در این امر کرد.

در مرحله بعدی نانوایان یک روز در هفته آزادپز شدند که مسئولان مقرر کردند با نصب بنر مردم را از روز آزادپزی نانوایی مطلع کنند اما با وجود دوام این طرح نسبت به مرحله اول بازهم مشکلاتی از قبیل کیفیت نان و همچنین شلوغی صف ها در روزهای پخت سهمیه نان و تجمیع نان در روزهای پخت آزادپز ایجاد شد.

طی چند روز گذشته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در جلسه کارگروه آرد و نان استان با تعیین ضرب الاجل 10 روزه برای حل مشکلات نان،اتحادیه را ملزم به ارائه طرح مبنی برای اعلام آمادگی داوطلبان آزادپز شدن نان کرد و گفت:اگر در مدت تعیین شده ساماندهی انجام نشود،این امر بر اساس اولویت بوده و تمام واحدهای خبازی با آرد 45 تومانی و خبازی هایی که دارای مجوز سال 90 هستند پس از گذشت 10 روز سهمیه آرد دولتی آن ها قطع و آزادپز می شوند.

وی کیفیت نامطلوب نان در استان را بخشی از مشکلات موجود در این حوزه دانسته و افزود: نانوایان به آموزش نیروهای شان بیشتر توجه کنند تا کیفیت نان تولیدی افزایش یابد و این امر با آزادپز شدن قیمت نان موجب متضرر شدن نگردد.

اما در جدیدترین اظهارات رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی،از لغو آزادپزی نان یک روز در هفته نان در استان،از 15 مهر ماه سال جاری خبر داده است.

به گزارش اترک نیوز،یحیی نیکدل از تصمیم گیری برای آزادپزی کامل و یا پخت یارانه ای به صورت کامل خبرداده و گفته است:

پیشنهاد آزادپز شدن نان به نانوایی های مستقر در مسیرهای پردد همچنین مستقر در مناطق پر تمکن شهر بجنورد ارائه شده و در صورتیکه این نانوایی ها بخواهند آزادپز شوند و در نوع پخت خود کیفیت و تنوع را لحاظ کنند برای این نانوایی ها مجوز بسته بندی نان برای فروش پخت های خود به سوپر مارکت ها و رستوران ها صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم دیگری نیز اتخاذ شده این است مبنی بر اینکه اگر نانوایی از آرد، کارخانه ای ناراضی باشد از سهمیه فروش آرد یارانه ای آن کارخانه کاهش خواهد یافت و به سهمیه کارخانه ای دیگر که کیفیت در تولید آرد را رعایت می کند، افزوده می شود.

حال باید شرایط ایجاد شده در خصوص آزادپزی و یا پخت یارانه ای نان،باید دید طی روزهای آینده پخت نان در استان به جاده پخت آزادپز منهتی خواهد شد و یا پخت یارانه ای؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
بالاخره استان ما در یک کار اول شد و آن اکنون سبقت برای فشار به مردم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار