به مناسبت روز جهانی کودک،هنر و میراث فرهنگی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم شهرستان بجنورد برنامه های متنوع وشادی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 10 October 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی؛محمد سویدانلویی در این مراسم گفت: 16مهر هر سال،هم زمان با 11 اکتبر روز جهانی کودک نام گرفته است روزی که پدران ،مادران ومربیان فرصت پیدا می کنند درباره کودک ودنیای زیبای آن بیاندیشند.

وی گفت: کودک یعنی امید وتحرک،امید به آینده وکوشش برای تحول وتکامل ،کودک یعنی زیبایی ،زیبایی برخاسته از فطرت پاک وعصمت کودکانه ،داشتن کودک یعنی داشتن یک در گرانبها وآغاز یک مسئولیت سنگین و شروع یک امانت داری بزرگ است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگرشگری استان افزود: برای اینکه گردشگری توسعه یابد باید بتوانیم از آثار وبناهای تاریخی خود حفاظت کنیم ویکی از راه های حفاظت از بناها وآثار تاریخی آشتی دادن کودکان با تاریخ است.

وی گفت: قصه گفتن های شما هم میراث فرهنگی است اگر پدران و مادران از همان سنین پایین برای خواندن قصه و لالایی ها از داستان های تاریخی استفاده کنند روان کودکان به خوبی پذیرای تاریخ گذشتگان است .

توجه به ادبیات کودکان یک راه حل اساسی است اگر مربیان و والدین بتوانند داستانی از شاهنامه را به زبان ساده برای کودکان بگویند یا بنویسند این می تواند کودک را به گذشته سرزمینش علاقه مند کند .

محسن عباسی مسول روابط عمومی ومشاور مدیرکل در خصوص برنامه های این روز گفت:برپایی نقاشی طولی در محوطه آیینه خانه ،اجرای بازی محلی ،سرودوشعر وموسیقی شاد از جمله برنامه های این روز بود.

وی با اشاره به استقبال پرشور خانواده ها و کودکان از این مراسم گفت:بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم و برگزاری مسابقه نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار