رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی :
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از تایید صلاحیت 51 نفر از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان از سوی هیات نظارت بر انتخابات خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 17 January 2016
محمدرحیم نوروزیان صبح یکشنبه گفت: بنا بر برنامه زمان بندی از پیش اعلام شده، این هیات تا پایان وقت اداری امروز فرصت داشت نتایج نهایی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات را اعلام کند.
وی افزود: در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه صلاحیت 32 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تأیید شده است.
به گفته وی، در حوزه انتخابیه شیروان نیز 5 نفر و در حوزه انتخابیه اسفراین هم 14 نفر تأیید صلاحیت شده اند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: در این دوره ٥٥.٤٣ تایید صلاحیت شدند که این میزان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 79 درصد بود.
به گزارش ایرنا، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان، هفتم اسفندماه آتی برگزار می شود. پیش از این، هیات های اجرایی فرمانداری های استان خراسان شمالی صلاحیت 90 داوطلب نمایندگی مجلس در استان از مجموع 95 فرد نام نویسی شده برای این انتخابات را با توجه به نتایج استعلام مراجع قانونی چهارگانه احراز کرده بودند که 59 نفر مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد، 20 نفر مربوط به اسفراین و 11 نفر هم مربوط به حوزه انتخابیه شیروان بودند.
بنا بر اعلام هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، آن دسته از داوطلبان نمایندگی مجلس که هیئت های نظارت استانی صلاحیت آنان را تأیید نکرده اند، تا بیست و نهم ماه جاری فرصت دارند که به آرای صادرشده اعتراض کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار در این گفت و گو هم چنین تصریح کرد: پس از طی فرآیند رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات مرکزی نظارت و شورای نگهبان، این شورا اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده را 27 بهمن به وزارت کشور اعلام می کند و یک روز پس از آن نیز فرمانداری ها و بخشداری های حوزه های انتخابیه، این اسامی را با انتشار آگهی عمومی به اطلاع مردم می رسانند.
نوروزیان خاطرنشان کرد: در استان 10 نفر هم برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده بودند.
استان خراسان شمالی دارای 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز به طور مشترک با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.
بنابر اعلام قبلی ستاد انتخابات خراسان شمالی، 825 شعبه در این استان برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر عوامل اجرایی و انتظامی، برگزاری انتخابات را بر عهده خواهند داشت.
حدود 60 درصد از جمعیت 900 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هفتم اسفند هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار