اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در راستای اجرای برترین‌های مساجد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین منعقد کردند.
کد خبر: ۲۶۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 17 July 2016

در متن تفاهم‌نامه سپاه و ارشاد خراسان شمالی آمده است؛ با توجه به نقش محوری مساجد در جهان اسلام به این سنگر الهی و لزوم توجه هر چه بیشتر به نقش مساجد در ایجاد اتحاد بین امت اسلامی و از سوی دیگر مسجد قلب تپنده حیات اجتماعی جامعه اسلامی و منشاء حرکت اجتماعی در جامعه است.

در بخشی دیگر از این تفاهم‌نامه آمده است؛ لذا باید اهمیت فوق‌العاده‌ای را برای مکان مقدس قائل بود و مسجد را فقط مکانی برای نمازخواندن معرفی نکرد، بلکه اگر مسجد را با خصوصیات جامعه‌شناسی بررسی نماییم یک قرابت فوق‌العاده زیادی با بسیج خواهیم یافت فلذا مسجد و بسیج دو عنصر همزاد یکدیگر هستند.

خبر دیگری هم از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی حاکی است نمایشگاه بزرگ کتاب شیروان با همکاری انتشارات هفت‌آسمان تهران افتتاح و محصولات این نمایشگاه با تخفیف ٥٠ درصدی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در آئین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب شیروان این نمایشگاه باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و دسترسی آسان مردم به انواع کتب و محصولات فرهنگی برگزارشده است.

احمد زیبایی افزود: در این نمایشگاه بیش از 5هزار عنوان کتاب با تیراژ 22 هزار جلد با تخفیف ٥٠ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان به مدت یک ماه صبح و عصر در محل ساختمان سابق هلال‌احمر واقع در میدان مرکزی شهر جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

خبر دیگری هم از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی حاکی است، محمدتقی آریان سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای نمایش "شکلک" در تماشاخانه شمس بجنورد خبر داد.

وی افزود: این نمایش به کارگردانی مهران رحمانی و نویسندگی نغمه ثمینی به مدت یک هفته در تماشاخانه شمس بجنورد به روی صحنه می‌رود.

به گفته سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این نمایش آزاده حیدر زاده، حامد عالمی‌پور، سید علی محمدی و راضیه بدرانلویی ایفای نقش می‌کنند.

وی تصریح کرد: این نمایشنامه از ٢٨ تیرماه آغاز و تا سوم مردادماه برای عموم هر شب ساعت ٢٠ و ٣٠ دقیقه در تالار شمس بجنورد به روی صحنه خواهد رفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار