رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: کسانی که برای رسیدن به یک پست و مقامی سعی به توهین رقیب خود دارد و باتخریب می خواهد او را از صحنه خارج کند نمی تواند با این نگاه در نظام اسلامی مسئولیت داری کند.
کد خبر: ۲۷۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 08 August 2016
حجت الاسلام سیدرضا تقوی روز یکشنبه در مراسم معارفه نخستین نماینده ولی فقیه استان خراسان شمالی در محل مصلی بجنورد اظهار کرد: کسانی که بر سر مصالح مردم معامله می کنند ،مسئولیت را طعمه می دانند و بعد از بدست آوردن، آن را بین هم حزبی های خود تقسیم می کنند.
وی با بیان این که نگاه ما به مسئولیت ها نگاه امانتی است افزود: مسئولیت امانتی است که به انسان سپرده می شود و باید این امانت به اصلش واگذار شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولیت چیزی نیست که برایش پول خرج کنند تا آن را به دست آورند بلکه مسئولیت مقامی است که باید از آن فرار کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: بهتر است که خودمان را در کفه معیار قرار دهیم که آیا این نوع کارها با معیارها و رهنمودهای علوی سازگار است یا نه.
وی افزود: نفس دیگر مسئولیت ،خدمت است و ما بایستی پست را در خدمت رسانی به مردم بپذیریم.
وی عنوان کرد: مسئولیتی که به شخصی داده می شود در حقیقت نوعی قدرت به شخص داده می شود که آن شخص نباید از آن قدرت سوء استفاده نماید.

*** مقام ولایت میزان و معیار است
نماینده ولی فقیه در استان گفت: ولی فقیه میزان جامعه دینی است و باید همه ما خود را با معیار و اساس او بسنجیم.
وی افزود: همه ما باید در مسیر امامت بمانیم و امام عقل گستر را یاری کنیم تا بتواند به آرمانهایش لباس عمل بپوشاند.
وی خاطرنشان کرد: لبیک به پیام امام بگوییم و حق ولی امر را به درستی پاس بداریم و در حق او از هیچ چیزی کم نگذاریم.
وی ضمن تشکر از تمامی اقشار و روحانیون اهل سنت در این مراسم خاطرنشان کرد: مقام ولایت آنقدر گسترده است که همه اقشار را جذب خود می کند و همه در این راستا حرکت می کنند.
وی به دیدار خود به مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار دو توصیه به بنده داشتند، اول این که نیروهای انقلابی را یاری کنم چرا که این انقلابیون پشتیبان نظامند و دیگر این که حامل سلام ایشان به آیت الله مهمانواز باشم.
وی ضمن قدردانی از زحمات نیم قرن خالصانه آیت الله مهمانواز در استان تصریح کرد: ایشان چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب پرچمدار ولایت در استان بودند و به ولایت مداری عمق بخشید.
وی افزود: آیت الله مهمانواز پرونده ای درخشان و قطور از انقلاب اسلامی را بر جا گذاشته اند که آیندگان از آن بهره مند خواهند شد.
استاندار خراسان شمالی هم در این معارفه با اشاره به نظریه عمومی سیستم ها در مدیریت گفت: سیستم مجموعه ای از اجزا و روابط میان آنهاست که توسط ویژگی های معین، به هم وابسته یا مرتبط می شوند و این اجزا با محیط شان یک کل را تشکیل می دهند. این اجزاء در راه تحقق یک هدف حرکت می کنند و یکدیگر را در جهت تحقق این هدف کامل می نمایند.
محمد رضا صالحی افزود: بر طبق این نظریه اثرپذیری و اثرگذاری یک شئ مقدار ثابتی است و تاثیرگذاری رابطه مستقیمی با نوع مدیریت دارد.
وی افزود: برای اثر پذیری در یک حکومت باید ببینیم که چه نوع حکومتی حاکم است.
صالحی گفت: در جامعه ما فضلا و روحانیون آمدند تا حق حکومت را به حکومت حق برسانند که نقش مردم هم در این نوع حکومت بسیار ارزشمند و با اهمیت می باشد.
وی عنوان کرد: بنابراین درحکومت اسلامی ما نقش روحانیت و مردم بسیار با اهمیت می باشد و بایستی سعی کنیم با ایجاد هم افزایی و اتحاد به اهدافمان دست پیدا کنیم.
حجت الاسلام سیدرضا تقوی در این مراسم با قرائت حکم مقام معظم رهبری ،حجت الاسلام یعقوبی را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان معرفی کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار