نمایشگاه دست آوردهای هنرمندان فرش دست بافت استان خراسان شمالی که بالغ بر 30 تابلو نمد با طرح و نقش های الهام گرفته از ذهن هنرمندان حوزه فرش دستبافت روز یکشنبه مورخ 4/7/95 در محل نگارستان اداره ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد و با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی شروع به کار کرد.
کد خبر: ۳۰۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 26 September 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی ؛ نمایشگاه دست آوردهای هنرمندان فرش دست بافت استان خراسان شمالی که بالغ بر 30 تابلو نمد با طرح و نقش های الهام گرفته از ذهن هنرمندان حوزه فرش دستبافت روز یکشنبه مورخ 4/7/95 در محل نگارستان اداره ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد و با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی شروع به کار کرد.
نوری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در آئین افتتاح نمایشگاه و بازدید از اثرات این هنرمندان پس از خرید یک تابلو نمد خطاب به هنرمندان اظهار داشت: کارآفرینی در حوزه هنر و معرفی آن به جامعه و ایجاد اشتغال های پایدار و عمیق خود نیازمند تلاش و علاقه مند نمودن مردم می باشد که بی شک در همه مباحث اقتصادی ،فرهنگی امری ستودنیست.
وی ادامه داد :با توجه به رویکرد و نگاه ما به صنایع دستی ، چراغ راه برای هنرمندان صنایع دستی روشن شده تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنند و از آن جایی که نگاه هنرمندان با نگاه عوام فرق می کند بایستی زمینه ای فراهم گردد تا عوام را به این سمت سوق داده و بتوان ارزش فرهنگ صنایع دستی را در بین مردم گسترش دهیم .
ایشان  حمایت از این محصولات را در رونق بازار فروش و درآمدزایی برای هنرمندان و تشویق و ترغیب جهت حفظ محصولات صنایع دستی مهم دانست و بیان کرد: صنایع دستی  باید به عنوان فرهنگ و تاریخچه حفظ و برای انتقال به نسل اینده حفظ شود و ازهنرمندان آن حمایت شود و همچنین تعاملات شبکه ای و برند سازی در زمینه نمد را بایستی توسعه و گسترش دهیم .
افروند مدیر کل گردشگری و سرمایه گذاری و تامین منابع اداره میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد : ضمن تقدیر از مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستبافت ساریگل و مجری برپایی نمایشگاه در خصوص معرفی دوباره میراث به فراموشی سپرده صنایع دستی کشور خواستار توجه بیشتر مسئولین به صنعت گردشگری و ایجاد فرصت های شغلی در این زمینه شد.
رضا راشد درتومی مدیر عامل و مجری برپایی نمایشگاه نمد در پایان مراسم افتتاحیه با اجرای برنامه زنده نوازندگی در وصف هرکدام از تابلو نمدها که دارای طرح و نقش برگرفته از روحیات و ذهن خالق آن اثر بود به مراسم حال و هوای گرمی بخشید.

این نمایشگاه اثرات هنری هنرمندان فرش دستبافت در شرکت تعاونی ساریگل را به نمایش گذاشته بود که شامل تابلو فرش و نمد با طرح های مختلف هنری و دارنده رتبه های برتر در سطح کشور و استان می باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شیروانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
سلام و سپاس از سایت پرطرفدار شما
لطفا در صورت صلاحدید از مقاله منشر شده استفاده نمائید.http://www.irna.ir/nkhorasan/fa/News/82243095
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار