مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به حضور دستگاه‌های متعددی که متولی امر فرهنگ در جامعه هستند، گفت: این دستگاه‌ها اثرگذاری لازم را ندارند و موفق عمل‌نکرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 25 October 2016

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: باوجود دستگاه‌های متعددی که متولی امر فرهنگ در جامعه هستند اما امروزه شاهد نارسایی‌های جدی در این حوزه هستیم.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به مشکلات ساختاری در پیاده‌سازی و ترویج فرهنگ در جامعه و به‌ویژه فرهنگ دینی، تصریح کرد: دشمن با علم به این موضوع، در تلاش برای ضربه به فرهنگ جامعه ما است.

وی بابیان اینکه شبیخون فرهنگی مورد تأکید رهبری یکی از موضوعات مهم روز است که همواره باید به آن توجه داشت، گفت: فرهنگ، حوزه گسترده‌ای دارد و هرچقدر در این حوزه کار شود بازهم کم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: دستگاه‌های متولی امر فرهنگ، در عمل گرفتار اعمال سلیقه و بی‌برنامگی هستند، بنابراین اگر دوباره‌کاری و تعارض‌ها در حوزه فرهنگ از میان برداشته شود، قدرت فرهنگی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ، موفق عمل‌نکرده‌ایم، عنوان کرد: زیاده‌خواهی، دروغ، احتکار، گران‌فروشی، ربا و غیره هنوز درصحنه جامعه دیده می‌شود و رعایت ارزش‌ها و اصول اسلامی، حفظ عفاف و حجاب و بازار اسلامی، مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه بشری رسیدن به حد ایده آل، امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: اما پیروی از یک الگوی واحد و حرکت در مسیر برنامه‌ریزی‌شده تا حد زیادی ساختار بهم ریخته موجود در حوزه فرهنگ را نظم می‌دهد.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی درزمینهٔ کار و تلاش تأکید کرد و افزود: فرهنگ کار باید در جامعه ترویج و کار مفید در نظام اداری ما اصلاح شود، چراکه این امر از الزامات فرهنگ دینی یک جامعه است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر لزوم تقویت آموزه‌های قرآنی و ترویج مفاهیم آن در بین افراد جامعه، عنوان کرد: باید درزمینهٔ ترویج سبک زندگی و فرهنگ دینی از ظرفیت عظیم و کاربری‌های متعدد مساجد نیز استفاده کنیم که متأسفانه این مهم در جامعه امروزی مغفول مانده است.

حجت‌الاسلام خادمی از مفاهیم قرآنی، مساجد و نظام آموزشی به‌عنوان سلاح‌هایی برشمرد که باید برای مقابله با جنگ نرم دشمن خود را به این سلاح‌ها مجهز کنیم و افزود: هماهنگی بین خانواده و آموزش‌وپرورش از الزامات است، چراکه نظام آموزشی بدون همراهی خانواده، موفق نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در مبانی دینی و تربیتی، توجه به پایه‌های نخست در نظام آموزشی، همواره تأکید شده است، تصریح کرد: در پایه‌های ابتدایی به سبب شکل‌گیری ساختار شخصیتی دانش‌آموز، مستلزم توجه خاص و به‌کارگیری آموزش‌های زیربنایی از سوی متخصص‌ترین افراد است.

این مسئول با اشاره به اینکه توطئه‌های دشمن در قالب‌های گوناگون هنوز هم ادامه دارد، اظهار کرد: باید در این زمینه هوشیار بود و در حوزه فرهنگ که امروزه دشمن آن را نشانه رفته است، با برنامه‌ریزی و تحت فرماندهی ولی امر حرکت کرد
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار