مدیركل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت:تغییر كاربری اصولی بناهای تاریخی فرصتی مغتنم در جهت رونق گردشگری و جذب بیشتر گردشگران به استان است.
کد خبر: ۵۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 01 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد سویدانلویی با اشاره به اجرای طرح تغییر کاربری بناهای تاریخی و احیای این بناها و سرمایه گذاری اقتصادی در آنها،افزود:با اجرای طرح تغییر كاربری بناهای تاریخی علاوه بر این كه بافت های تاریخی احیاء و ساماندهی می شوند،گردشگری نیز توسعه می یابد.

وی با اشاره به اینكه تغییر كاربری بناهای تاریخی،حفظ آن اثر را نیز به همراه دارد،گفت:تغییر کاربری اصولی به اثر تاریخی عملكرد جدیدی داده و سبب می شود تا بناها و آثار تاریخی نقش خود را در رونق و توسعه گردشگری استان به خوبی ایفا کنند.

مدیركل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت:این استان به لحاظ جاذبه های گردشگری،تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است از این جهت باید در جذب بیشتر گردشگر در استان تلاش كرد.

این مقام مسئول گفت:بافت های تاریخی قلب اقتصادی هر كشور و استانی به شمار می روند كه باید به آن توجه ویژه داشت و از آنها استفاده اصولی و مطلوب کرد.

سویدانلویی افزود:در این راستا اداره كل میراث فرهنگی خراسان شمالی در حال حاضر پنج بنای تاریخی شامل حمام های تاریخی شهرستان های فاروج،جاجرم و رویین اسفراین،آیینه خانه مفخم بجنورد و قلعه جلال الدین گرمه را مرمت و تغییر كاربری داده است.

به گفته وی امسال تغییر كاربری کاروان سرای روستای رباط قره بیل شهرستان گرمه نیز در دستور كار این اداره كل قرار دارد كه كار مرمت آن طی سه سال آینده به پایان می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت:بهره برداری از این بنای تاریخی با مشاركت بخش خصوصی به صورت مركز بین راهی و رفاهی صورت می گیرد.

سویدانلویی همچنین از جذب ۵۵۰ میلیون ریال اعتبار به منظور مرمت حمام تاریخی رویین اسفراین در سال جاری خبر داد و گفت:اوایل فروردین ماه امسال عملیات اجرایی احیاء و مرمت این اثر تاریخی با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال آغاز شد.

وی افزود:علاوه بر این ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز به منظور مرمت داخلی این بنای تاریخی تخصیص یافته است كه به زودی وارد فاز عملیاتی می شود.

سویدانلویی اظهار داشت:مرمت حمام تاریخی رویین اسفراین نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد و بعد از اتمام آن از این بنای تاریخی نیز با تغییر کاربری اصولی،استفاده اقتصادی خواهد شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار