مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از افزایش بیش از 6 برابری سفر گردشگران خارجی به این استان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 02 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،آدینه محمد سویدانلویی،اظهار کرد:در این مدت 400 گردشگر خارجی به این استان سفر و از جاذبه های گردشگری منطقه دیدن کرده اند که این رقم در سال گذشته تنها 63 نفر بوده است.
به گفته وی این گردشگران از کشورهای تاجیکستان،هلند،ایتالیا،ترکیه،مکزیک،آلمان،لهستان، استرالیا و سوئیس،به صورت گروهی و یا انفرادی به خراسان شمالی سفر کرده اند.
وی آخرین تیم گردشگران خارجی وارده به استان را گروهی دو نفره از کشور سوئیس ذکر کرد که اواخر خردادماه و برای نخستین بار مقصد سفر خود را این استان برگزیده بودند.
وی گفت:این گردشگران در مدت دو روز حضور در استان،از عمارت مفخم بجنورد،شهر تاریخی بلقیس در اسفراین و تعدادی از روستاهای هدف گردشگری و مناطق حفاظت شده محیط زیست استان بازدید داشتند.
وی از اکوتوریسم خراسان شمالی به عنوان ثروت نهفته گردشگری این استان یاد کرد و افزود:باید زمینه گردشگری خارجی در این استان را فراهم کنیم.
معاون گردشگری،سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز به جایگاه ویژه گردشگری در رونق اقتصادی استان اشاره کرد و گفت:این معاونت راهکارهای رونق جذب گردشگر را شناسایی کرده و در پی عملیاتی کردن آن ها است.
قدیر افروند افزود:اکنون پیش طرح سرمایه گذاری در استفاده بهینه از ابزارهای تبلیغاتی به ویژه در سه حوزه جاذبه های طبیعی،میراث فرهنگی و صنایع دستی استان آماده شده است.
وی گفت:دعوت از متخصصان فن تور کشور به استان و انتقال تجربه های آن ها،استفاده از ظرفیت فضای مجازی،سایت،انجمن های مردم نهاد،برپایی جشنواره شبهای فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی در فصل تابستان،برپایی همایش گردشگری مردم شناختی در فصل پاییز و... از برنامه های این معاونت در جذب گردشگر به استان است.
طبق برآورد اولیه معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی،در این استان 8 هزار و 500 جاذبه گردشگری شناسایی شده در حوزه های اقلیمی، تاریخی،فرهنگی،هنری،زیارتی،طبیعی،حیات وحش و... وجود دارد.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با وجود جاذبه های کم نظیر اکنون از فقر زیرساختی در جذب گردشگر رنج می برد که لازم است توجه ویژه ای در استفاده بهینه از این ظرفیت که کمک کننده به رونق اقتصادی استان است، صورت گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار