مدیر کل امور سیاسی استانداری مطرح کرد؛
مدیر کل دفتر امور سیاسی استانداری خراسان شمالی در آیین پایانی بخش استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان گفت: مناظره از مهم ترین روش های تحصیلی است که مهم ترین نتایج آن تقویت نقدپذیری، تحلیل مسائل مختلف و ایجاد فرهنگ گفت و گو در جامعه محسوب می شود.
کد خبر: ۶۱۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 30 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مهردخت قوپرانلو در این مراسم اظهار داشت: آزاد اندیشی یکی دیگر از اهدافی است که می توان از این طریق به آن دست یافت و با توجه به این که دولت تدبیر و امید بر سرمایه جوانی تاکید ویژه دارد، بنابراین لازم است که جوانان و دانشجویان آزاد اندیشی را از طریق برگزاری مناظره ها فرا گیرند.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که دانشجویان باید تحمل پذیری را فراگیرند، تصریح کرد: با برگزاری این نوع مناظرات می توان شعار زنده باد مخالف من را فرا گرفت و روحیه نقدپذیری را تقویت کرد.
وی با بیان این که مناظره موضوع جدیدی نیست و از گذشته مطرح بوده و در تمدن اسلامی ریشه دارد، افزود: اولین فردی که به مناظره پرداخت، پیامبر اکرم(ص) بود، به طوری که ایشان با یهودیان و مسیحیان و هم چنین امام علی(ع) هم با خوارج به بحث و گفت و گو می پرداختند.
قوپرانلو مطرح کرد: ائمه(ع) در حوزه مناظره بسیار ورود پیدا می کردند و این امر در دوران امام صادق(ع)، امام کاظم(ع) و امان رضا(ع) بیشتر به چشم می خورد.
شایان ذکر است، در این مسابقات که با شرکت ١٢ تیم دانشجویی استان برگزار شد، تیم های جلال از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد، تیم دکتر شریعتی از دانشگاه پیام نور بجنورد و تیم منطق آوران از مرکز علمی کاربردی شماره 2 بجنورد به ترتیب اول تا سوم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار