معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی عملکرد استان در امر سوادآموزی بیش از میانگین کشوری است گفت: در ارزیابی های انجام شده عملکرد این نهاد آموزشی خوب بوده است.
کد خبر: ۶۴۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 18 August 2018

مهدی مودی روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه هم اکنون دو سال است که این استان رتبه قابل تقدیر را در ارزیابی عملکرد سوادآموزی کسب می کند اظهار داشت: در عملکرد سوادآموزی 16 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی شورای پشتیبانی سوادآموزی، برنامه عملیاتی سال، هزینه کرد منابع مالی، اطلاع رسانی و یادگیری محلی را از جمله شاخص های مورد نظر در ارزیابی عملکرد سوادآموزی عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی در این زمینه از 32 استان جزو 13 استان برتر است.
مودی با بیان اینکه در این زمینه، استان از میانگین کشوری بالاتر است افزود: امتیاز خراسان شمالی در شاخص های ارزیابی عملکرد سوادآموزی 1179.3 بوده که میانگین کشوری 1130 است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از زحمت های دست اندرکاران در این موفقیت از فرمانداران، سازمان ها، موسسات فعال تقدیر کرد و افزود: از دو درصد افراد برتر استان و 20 درصد برتر شهرستان تقدیر صورت خواهد گرفت.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.3 درصد عقب تر است.
خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای 6 سال در جایگاه 24 ام در میان استان های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش های زیادی که انجام شده، هنوز هم در این استان بیسواد وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار