در شورای اداری خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی در نشست شورای اداری این استان که صبح شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، تکمیل و توسعه فضاهای فرهنگی و هنری را خواستار شد.
کد خبر: ۶۴۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 01 September 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ؛ دکتر محمدرضا خباز عنوان کرد: خراسان شمالی پیشینه ای غنی و مفاخر قوی در زمینه موسیقی دارد که به ثبت جهانی نیز رسیده است و باید به آن توجه کرد که در این راستا ٣٠٠ میلیون اعتبار برای رونق و گسترش نیاز دارد.

وی همچنین تخصیص اعتباراتی به منظور تکمیل مجتمع فرهنگی و کتابخانه راز و جرگلان و موزه هنرهای معاصر استان را خواستار شد.

خباز، افزایش یارانه مطبوعات را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مطبوعات استان به لحاظ کمی در جایگاه پایین قرار دارند که البته توسعه کیفی مطبوعات در دستور کار ما قرار دارد و انتظار داریم یارانه مطبوعات افزایش پیدا کند.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه تاسیس و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری در شهرستان ها در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: برای تحقق این امر نیز نیازمند ١,٥ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

خبار، با بیان اینکه با همدلی و حرکت در مسیر الهی می توان عقب افتادگی استان در برخی شاخص ها را به زودی جبران کرد، اظهار داشت: باید پتانسیل و توانمندی های استان به مردم کشور به ویژه سرمایه گذاران معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه کار دولت تصدی گری نیست، خطاب به مدیران حاضر در جلسه عنوان کرد: تمام تلاش و مساعی خود را به کار ببریم تا اعتماد بین دولت و بخش خصوصی به وجود آید چرا که در این مسیر به توسعه نیز می توانیم دست پیدا کنیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این استان از بُعد فرهنگی استان خوبی است و مردم علاقه مند به به یکدیگر و اقوام مختلف در کنار یکدیگر بدون درگیری و اختلاف نظر زندگی می کنند.

خباز، این انسجام، وحدت، همدلی و هماهنگی بین مردم استان را برخاسته از فرهنگ غنی خراسان شمالی دانست و افزود: رفت و آمد سالانه ٢٠ میلیون زائر که به قصد زیارت امام رضا(ع) از استان عبور می کنند نیز دیگر ظرفیتی است که به کمک اقتصاد استان خواهد آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار