استاندار خراسان شمالی در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت مطالبه اصلی استان در حوزه فرهنگ و هنر را از وی خواستار شد.
کد خبر: ۶۵۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 02 September 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ، دکتر محمدرضا خباز در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مساعدت برای اختصاص اعتبار برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی استان، اعتبار 300 میلیون تومانی برای تقویت حوزه موسیقی مقامی و محلی، هم چنین اختصاص اعتبار برای مجتمع فرهنگی و هنری و کتابخانه شهرستان راز و جرگلان، اختصاص اعتبار برای موزه هنرهای معاصر را خواستاریم.
دکتر خباز در ادامه خاطرنشان کرد: برای مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بجنورد 2.6 میلیارد تومان هزینه شده که برای ادامه ساخت آن به 38 میلیارد اعتبار نیاز داریم.
وی بیان کرد: مساعدت برای افزایش یارانه مطبوعات استان و تامین و تجهیز فضاهای فرهنگی، هنری برای شهرستان های مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و فاروج با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان از دیگر مطالبات فرهنگی و هنری استان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
 وی میزبانی خراسان شمالی در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیمای استان ها را یک رخداد بزرگ و مهم فرهنگی برای استان دانست و افزود:برگزاری این رویداد در سال آینده موجب می شود تا استان ما در کشور بیشتر معرفی شود لذا تمام مدیران از توان و ظرفیت خود برای برگزاری بهتر این رویداد فرهنگی استفاده کنند.
خباز در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این رویداد، خراسان شمالی به ویژه به سرمایه گذاران بیشتر شناسانده شود زیرا همیشه تاکید می کنم که با اعتبارت دولتی نمی توان کاری را انجام داد.
وی با تاکید بر این که با اعتبارات دولتی کشور قابل اداره شدن نیست، خاطرنشان کرد: 85درصد درآمد کشور، هزینه های جاری است و با 15درصد باقی مانده که همیشه هم کامل تخصیص نمی یابد، نمی توان مباحث عمران و آبادی را  به نحوی که در شان مردم باشد، به سرانجام رساند.
خباز با اشاره به این که دشمن درصدد ناامید کردن بخش خصوصی از سرمایه گذاری است، بیان کرد: باید شرایط حضور بخش خصوصی را با اعتماد سازی فراهم آورد تا سریع تر شاهد پیشرفت و آبادی استان باشیم و مهم تر آنکه کار دولت حاکمیت،برنامه ریزی و نظارت است؛ نه امور تصدی گری.
وی مهم ترین ویژگی استان را زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف کنار یکدیگر دانست و افزود:از 120 سال پیش تاکنون هیچ پرونده اختلاف قومیتی در این استان شکل نگرفته است و این انسجام، وحدت و همدلی بین اقوام مختلف یک نعمت بزرگ محسوب می شود.
دکتر خباز تصریح کرد:رفت و آمد 20 میلیون زائر و مسافر هم ویژگی ممتاز بعدی این استان به شمار می رود که البته در حال حاضر میزان ماندگاری این مسافران در استان 2 ساعت است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی های بیشتر این عدد را به 2 شبانه روز افزایش دهیم.
دکتر خباز در ادامه سخنان خود ویژگی بعدی این استان را وجود 4 اقیلم آب و هوایی دانست و ادامه داد:وجود این چهار اقلیم یکی از جاذبه های مهم استان به شمار می رود که می تواند در معرفی بیشتر استان یک امتیاز محسوب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار