دبیر کمیته طرح ارتقای علمی و مهارتی بنیاد علوی کشور:
دبیر کمیته طرح ارتقای علمی و مهارتی بنیاد علوی کشور گفت: برنامه های مهارت آموزی هم امسال در 100 مدرسه 22 استان با حضور پنج هزار دانش آموز برگزار می شود که در خراسان شمالی 300 دانش آموز در 6 دبیرستان شبانه روزی زیر پوشش قرار می گیرند.
کد خبر: ۶۷۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 06 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی، علی جعفر خزایی در همایش اجرای مهارت آموزی به دانش آموزان شبانه روزی خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: بنیاد علوی، طرح ارتقای علمی و مهارت دانش آموزان مناطق محروم با هدف کمک به تحصیل و رشد علمی و مهارتی این دانش آموزان در دستور کار دارد.

وی افزود: 17 هزار دانش آموز کشور در چهار هزار مدرسه، زیر پوشش برنامه های این بنیاد قرار دارند که 100 مدرسه از این تعداد، زیر پوشش برنامه های ارتقای مهارت بوده و مابقی، مدارس هدف برنامه های علمی و آموزشی است.

خزایی اظهار داشت: توزیع کتاب کمک آموزشی، برگزاری آزمون آزمایشی ورود به دانشگاه و تجهیز کتابخانه ها از جمله خدمات این بنیاد است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های این بنیاد در 22 استان و 328 منطقه آموزش و پرورش کشور اجرا می شود و از سال 87 تاکنون 2 میلیون و 280 هزار جلد کتاب میان دانش آموزان محروم توزیع شده و 2 میلیون آزمون کنکور به صورت رایگان برای این قشر برگزار شده است.
دبیر کمیته طرح ارتقای علمی و مهارتی دانش آموزان محروم بنیاد علوی افزود: در این طرح مهارت های دوخت کیف چرم، جوشکاری، تولید گیاهان دارویی، خیاطی و سایر مهارت ها به دانش آموزان فرا داده می شود و شرکت کنندگان، گواهی مهارت دریافت می کنند.
وی سهم استان ها از برنامه های مهارت، اجرای آن در پنج باب آموزشگاه است گفت: در خراسان شمالی دانش آموزان 6 مدرسه زیر پوشش قرار می گیرند.
به گفته دبیر کمیته طرح ارتقای علمی و مهارتی دانش آموزان محروم بنیاد علوی، برای ارتقای مهارت دانش آموزان کشور امسال 200 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.
وی خاطرنشان کرد: از سال 87 تاکنون 695 هزار دانش آموز از حمایت ها و برنامه های بنیاد علوی بهره مند شده اند که این رقم امسال به 820 هزار نفر می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار