مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: آثار و تولیدات فرهنگی و هنری هنرمندان باید در دسترس مردم قرار گیرد چرا که آثار هنری و قطعاً کارها و خلاقیت های هنری نیاز به دیده شدن دارند.
کد خبر: ۶۷۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 12 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی این اداره ؛ حسین فرخنده در جلسه کمیته اقتصاد فرهنگ و هنر استان، اظهار کرد: هر چقدر آثار فرهنگی را بیشتر در دسترس مردم قرار دهیم هم زمینه های افزایش انگیزه های هنرمندان و هم مصرف کالاهای فرهنگی و هنری بیشتر خواهد شد که این امر به رونق اقتصاد هنر کمک خواهد کرد.

وی، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در حوزه فرهنگ و هنر مقفول واقع شده است اقتصاد فرهنگ و هنر است که نیازمند توجه بیش از پیش به این موضوع است.

فرخنده، تصریح کرد: اگر بخواهیم تولید فرهنگی و هنری در استان بیشتر شود باید شرایط عرضه را هم فراهم کنیم که برای این موضوع نیازمند یک ساختار هدفمند و برنامه ریز هستیم که می بایست در این راستا دستگاه های فرهنگی با دستگاه های اقتصادی هم افزایی و هماهنگی داشته باشند.

وی، تشکیل کمیته اقتصاد فرهنگ و هنر ذیل کارگروه اقتصادی استان را یکی از مصوبات این جلسه برشمرد و افزود: مصوبات کمیته اقتصاد فرهنگ و هنر پس از مطرح شدن در کارگروه اقتصادی استان در شورای برنامه ریزی به تصویب خواهد رسید که این موضوع کمک بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر خواهد بود.

فرخنده، برنامه های راه اندازی گذرگاه های فرهنگی و هنری برای عرضه محصولات فرهنگی در همه شهرستان ها، ساخت پردیس سینمایی، حمایت از رویدادهای هنری را از مهمترین مصوبات این کمیته ذکر کرد.

این جلسه صبح امروز به ریاست دکتر پورعیسی معاون امور هماهنگی اقتصادی، موفق یساقی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی، میرکریمی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری، عرب مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، براتیان شهردار بجنورد و نمازی رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در محل دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با هدف کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار