حجت الاسلام عظیم آسوده :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: به منظور راه اندازی مرکز درمان ناباروری در جهاددانشگاهی استان انجمن یاوران وقف در خراسان شمالی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 26 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت : با توجه به اینکه خانواده ها به منظور انجام آزمایشات مختلف در بحث درمان ناباروری به استان‌های مشهد و تهران سفر می کنند در این راستا بر آن شدیم تا با مشارکت جهاددانشگاهی اولین مرکز درمان ناباروری را در خراسان‌شمالی راه اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون فضای فیزیکی ایجاد مرکز درمان ناباروری در جهاددانشگاهی از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار بوده و بخشی از تجهیزات تخصصی مورد نیاز این مرکز نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است، افزود: تاکنون براساس اطلاعات موجود حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی این مرکز در جهاددانشگاهی هزینه شده و این در حالیست که برای ادامه فعالیت و بهره برداری از این مرکز نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی، خیرین و مردم هستیم.
آسوده با ذکر اینکه برای تکمیل و بهره برداری از مرکز درمان ناباروری استان بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بوده که این رقم از سوی جهاددانشگاهی به عنوان مجری کار برآورد شده است، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور برآن شدیم تا با راه اندازی انجمن یاوران وقف کمک های مردمی و وقف‌های جدید را به سمت مرکز ناباروری سوق دهیم و باری از روی دوش خانواده‌های برداریم.
وی خاطرنشان کرد: این انجمن با دعوت از صدا و سیما، شورای اسلامی شهر، سازمان نظام پزشکی، جهاددانشگاهی و سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل خواهد شد تا بتوانیم با بهره گیری از نظرات یکدیگر در جهت راه اندازی هر چه زودتر مرکز درمان ناباروری در استان اقدام کنیم.
آسوده با تاکید بر لزوم ورود خیرین، اصناف و بازاریان، فرهنگیان برای کمک به منظور راه اندازی مرکز درمان ناباروری در استان، یادآورشد: انجمن یاوران وقف درقالب کمیته های ویژه از همه دستگاه‌ها مشارکت می طلبد تا بتوانیم از هزینه‌های گزاف خانواده برای درمان مشکلات ناباروری در سفر به استان‌های دیگر بکاهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار