با تابناک خراسان شمالی:
پس از اجرای مصوبه شورای آرد و نان شهرستان بجنورد در خصوص پخت نان آزادپز 700 تومانی و از آنجایی که هر روز نوبت یک تعداد از نانوایی هایی است که با نرخ آزاد نان را عرضه کنند،به گفته نانوایی ها فروش نان آن ها عملا در هفته دو روز تعطیل شده است.
کد خبر: ۹۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 08 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،براساس مصوبه هیئت وزیران طرح افزایش قیمت نان که می بایست در استان خراسان شمالی از مدت ها قبل همانند سایر استان های اجرایی می شد،به علت پایین بودن سطح درآمد به تعویق افتاد تا در ماه رمضان امسال زمزمه آزادپزی قیمت نان در استان بر سر زبان ها افتاد.
آزاد سازی 20 درصدی سهیمه آرد خبازی ها که می بایست پنج ماه قبل اتفاق می افتاد بنا بر ملاحضاتی انجام نشد و کم کردن 20 درصد سهمیه آرد خبازی های استان راهکاری بود که طی این چندماه در خراسان شمالی جایگزین آزادسازی 20 درصدی قیمت آرد شد که این کاهش میزان آرد سبب شلوغی صف نانوایی ها، کمبود نان و نارضایتی مردم شد.

شلوغی نانوایی های استان سبب شد تا کارگروه آرد و نان استان 20درصد سهمیه یارانه کم شده به صورت آزاد را به نانوایی ها برگرداند اما آن ها یک روز از هفته را به صورت آزاد نان پخت کنند.

اما مسئله پخت آزاد پز نانوایی ها به اینجا ختم نشد؛نانوایی که براساس روزهای مختلف طبق شیفت و همچنین با نصب بنر روزهای پخت آزادپز خود را اعلام نموده بودند،حالا تا تجمیع نان بدون وجود خریدار مواجه شده و نان در روزهای پخت آزادپزی این نانوایان بر روی دستشان باد کرده است.

در طرحی که دولت قبلا مدنظر داشته قرار بود یکسری از نانوایی ها به صورت آزادپز مجوز فعالیت گرفته و فعالیت کنند که هدف از این امر بالا بردن کیفیت نان عنوان شده بود.

حال باید دید با شرایط موجود که به گفته مسئولان سهمیه مورد نظر آرد برای نانوایان به میزان لازم توزیع شده و کمبودی در این راستا وجود ندارد،چه اقدامی برای حل شلوغی صف های نان در روزهای پخت سهمیه ای و خلوتی نانوایی ها در روزهای پخت آزادپز انجام می شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار