در رسانه ها:
تنها مجتمع آموزشي ويژه دانش آموزان استثنايي استان که از جمله مصوبات سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالي است 19 مهرماه به بهره برداري خواهد رسيد،2 ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار براي طرح هاي آبخيزداري مصوب و به استان ابلاغ شد،3 پروژه ورزشي دانش آموزي در اسفراين به علت کمبود اعتبار ناتمام است، صنعت استان براي نجات از مشکلات، به عارضه يابي يک تيم تخصصي نياز دارد
کد خبر: ۹۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 14 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،رئيس آموزش و پرورش استثنايي در گفتگو با خبرنگار خراسان شمالی،با اشاره به اینکه پيش بيني شده است با بهره برداری از این مجتمع 20 کلاس درس اين مجتمع براي دانش آموزان استثنایی تجهيز شود افزود:فقط 50 درصد اين مجتمع به بهره برداري خواهد رسيد.
نعمتي افزود: 135 دانش آموز ابتدايي مي توانند از خدمات مجتمع دانش آموزان استثنايي بهره مند شوند.
وي همچنين اظهارداشت: 15 هزار و 136 نوآموز در طرح سنجش شرکت کردند.
وي اضافه کرد: مراکز سنجش براي يک بازه زماني کوتاه دوباره فعال مي شوند تا افرادي که از سنجش بازمانده اند بتوانند در اين طرح شرکت کنند.


ابلاغ 2.2 ميليارد توماني اعتبار براي طرح هاي آبخيزداري

معاون آبخيزداري اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت:اين ميزان اعتبار مصوب شده از منابع ملي است، که هنوز به طرح هاي آبخيزداري استان اختصاص نيافته است.
اکبرپوردر گفتگو با خبرنگار خراسان شمالی،با بيان اين که سال گذشته 4 ميليارد تومان از منابع ملي و استاني براي اجراي طرح هاي آبخيزداري استان در نظر گرفته شد، اظهارداشت: با اين ميزان اعتبار تخصيص يافته، 10 طرح اجرايي شد که 3 طرح ملي و 7 طرح آن استاني است.
وي با اشاره به تخصيص 66 درصدي اعتبار سال گذشته، ادامه داد: اعتباري که براي طرح هاي آبخيزداري استان در نظر گرفته مي شود، بسيار ناچيز است، به نحوي که از 23 درصد طرح مطالعاتي که براي استان انجام شده است، تاکنون تنها 8 درصد اجرايي شده است.
وي تصريح کرد:طرح هاي آبخيزداري استان با هدف کنترل سيل و فرسايش رسوبات و مديريت آب و خاک انجام مي شود.

3 پروژه ناتمام ورزشي دانش آموزي در اسفراين

مديرکل توسعه، تجهيز و نوسازي مدارس خراسان شمالي،در گفتگو با خبرنگار خراسان شمالی،گفت:3 پروژه ورزشي دانش آموزي در اسفراين ناتمام است.
بابایی افزود:پيشرفت فيزيکي استخر دانش آموزي اسفراين 60 درصد است اما اعتبار موجود فقط تا مرحله نما پاسخگوست و پروژه ناتمام خواهد بود.

ابوالقاسم بابايي با اشاره به پيشرفت فيزيکي 70 درصدي پروژه سالن ورزشي دانش آموزي شهر اسفراين، افزود: اين پروژه اکنون به دليل نبود اعتبار تعطيل شده است.

وي با اشاره به 88 درصد پيشرفت فيزيکي در پروژه سالن ورزشي شهر صفي آباد هم اظهارداشت: اين پروژه اکنون در مرحله نصب گرماتاب هاست اما به دليل نبود اعتبار ناتمام رها شده است.

صنعت استان به عارضه يابي تخصصي نياز دارد

رئيس خانه صنعت و معدن خراسان شمالي گفت: با اين که مشکل صنايع استان، تنها به بحث نقدينگي مربوط نمي شود، اما عمده توجه ها به سمت نقدينگي است و همين مسئله تأخير در برطرف شدن مشکلات واحدهاي صنعتي را موجب شده است.

حيدريان گفتگو با خبرنگار خراسان شمالی،افزود: متأسفانه در حال حاضر بانک، بيمه و ماليات در رأس مشکلات صنايع استان مطرح مي شود، در حالي که مشکلات بازار، توليد، قيمت و بهره وري هم نقش بسيار زيادي در رکود اين واحدها دارد.

وي اظهار کرد:عارضه يابي واحدهاي صنعتي به شکل آماري تاکنون نتيجه اي نداشته است و بايد تيمي خبره و متخصص وارد عمل شوند و مشکلات هر واحد صنعتي را طي 6 ماه تا يک سال از نظر بازار فروش، مواد اوليه، نيروي انساني، فرآيند توليد و ماشين آلات مورد بررسي قرار دهند تا مشکلات در اين بخش به شکل ريشه اي برطرف شود.

وي اضافه کرد:در حالي که بازارهاي داخلي در رکود به سر مي برند، اما بازار هاي صادراتي هدفدار خوبي مي توانيم داشته باشيم که اين امر مستلزم شناسايي مشکلات واحدهاي صنعتي است.

وي اظهارداشت: با اين که هنوز مشکل ريشه اي واحدهاي توليدي شناسايي نشده است، اما نسخه هايي براي آن تجويز مي شود که تاکنون نتيجه اي نداشته است.

وي عنوان کرد: براي برطرف شدن نقدينگي واحدهاي صنعتي، تاکنون چندين بار اعتبارات خاصي تخصيص يافته است، اما جذب نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است که اين نشان دهنده اشتباه در تشخيص است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار