مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: فقط ۳۰ درصد از کشت پنبه در این استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷ 02 July 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، وحید صباغ با اشاره به اینکه خراسان شمالی رتبه پنجم در کشت و تولید پنبه در کشور دارد، اظهار کرد: ورود دستگاه‌ها برای کشت این محصول یکی از نیاز‌های استان است.

وی افزود: خرده مالکی اراضی که در آن پنبه کشت می‌شود یکی دیگر از مشکلات تولید در حوزه این محصول است.

صباغ ادامه داد: کشاورزان برای انجام کشت مکانیزه می‌توانند از تسهیلات تبصره ۱۸ برای خرید دستگاه‌های مکانیزه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پنبه یکی از محصولاتی است که بیشترین سطح زیرکشت بهاره را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: طبق ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی باید در سال رزاعی جاری ۱۱ هزار هکتار پنبه در استان کشت شود که سطح زیر کشت انجام شده ۱۰ هزار و ۵۳۰ هکتار است.

به گفته این مقام مسئول، در سال گذشته پنبه در سطح ۹۰۰۰ هکتار کشت شد.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود طی امسال از کشتزار‌های پنبه استان ۳۱ هزار تن محصول برداشت شود که در سال گذشته ۲۷ هزار تن وش پنبه برداشت شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: برای کشت پنبه در سال جاری ۱۷۷ تن بذر اصلاح شده پنبه میان کشاورزان توزیع شد.

وی تاکید کرد: ۵۰ درصد از بذر‌های استفاده شده برای کشت پنبه خود مصرفی و ۵۰ درصد نیز اصلاح شده است که توسط جهاد کشاورزی توزیع می‌شود.

صباغ گفت: ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان برای تولید بذور پنبه اختصاص یافته است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار