دادستان بجنورد گفت: ۱۳ درصد از جرائم اتفاق افتاده در خراسان شمالی مربوط به سرقت است.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵ 26 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سید جواد ایلالی در نشست خبری که ششم تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: ۶۲ درصد جرائم استان مربوط به ۱۰ عنوان است که ۵۰ درصد از این عناوین مجرمانه مستقیم مربوط به جرائم مالی است.

وی افزود: ۱۰۰ درصد سارقان ساده در استان معتاد هستند. ۵۸ هزار پرونده کیفری که در سال گذشته وارد دادسرا و دادگاه‌های استان شده است ۱۳ درصد مربوط به سرقت است.

ایلالی در ادامه بیان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال ۲۲ نفر در استان به علت بروز تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که ۱۵ نفر از این تعداد مربوط به ۴۵ کیلومتر در محور بجنورد به جنگل گلستان است که دو طرفه بوده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از جرائمی که در این استان رخ می‌دهد به علت نبود زیرساخت‌هاست و باید این امر مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا به دنبال آن اشتغال زایی و درآمد ایجاد شود.

این مقام‌مسئول گفت: سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باید مورد حمایت همه مسئولان قرار گیرند تا تولید ایجاد شود و ادامه یابد و به دنبال آن شغل ایجاد شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مباحث فقر به ضعف اقتصادی باز می‌گردد باز خیران بیشتری پای کار آیند و از خانواده‌های زندانیان حمایت کنند. ۳۸۵ خانواده زندانی در زندان‌های استان هستند که کمک به خانواده‌های آن‌ها از طریق خیران انجام می‌شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار