رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۱۱۹۱ تصادف در استان رخ داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹ 26 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سرهنگ رحمان اسپیدکار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران خراسان شمالی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۷ دستگاه دوربین ثابت در محور‌های استان هم سرعت لحظه‌ای و هم سرعت میانگین خودرو‌ها را محاسبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه دوربین سیار نیز در سطح محور‌های استان توسط عوامل پلیس راه به منظور ثبت تخلفات فعال است افزود: طرح تابستانه از ابتدای تیر ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و در این بین ۵۳ تیم محسوس، ۴ تیم نامحسوس و ۲۰ تیم مشترک با نیرو‌های راهداری در سطح جاده‌های استان حضور دارند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی با ارائه آمار منجر به تصادفات در سه ماهه تابستان سال گذشته بیان داشت: بیشترین علت تصادف عدم توجه به جلو با ۳۶ درصد و بیشترین ساعات تصادف ساعت ۱۶ لغایت ۲۰ با ۲۸ درصد بوده است.

اسپیدکار در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در تابستان سال گذشته در خراسان شمالی در محور بجنورد به جنگل با ۲۶ درصد رخ داده است خاطرنشان کرد: در این بین خودرو‌های سواری با ۷۸ درصد، وانت و کامیونت با ۱۱ درصد و کامیون با ۸ در صادفات جاده‌ای خراسان شمالی نقش داشتند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی از وقوع ۱۱۹۱ فقره تصادف در سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۷ درصد رشد داشته است.

اسپیدکار با ارائه آمار و اعداد و مقایسه آمار تابستان سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ افزود: تعداد تصادف در تابستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۳۵ درصد و تعداد فوتی‌ها نیز ۱۵ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سه ماه ابتدای سال جاری ۴۲ فقره تصادف و ۵۲ فوتی در استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ تعداد تصادف ۲۱ درصد و به لحاظ فوتی ۲۲ کاهش داشته است.

اسپید کار در پایان با بیان اینکه متاسفانه برخی از محور‌های روستایی خراسان شمالی فاقد خط‌کشی و علامت راهنمایی و رانندگی است گفت: متاسفانه کمبود بودجه در خط کشی راه‌های روستایی استان نیز تاثیرگذار بوده لذا جلساتی با راهداری به منظور تفکیک نقاط مهم به منظور خط کشی این محور‌ها برگزار شده است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار