معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۰ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان امسال زیر بار ترافیک می‌رود.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳ 13 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، خیرالله خادمی در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کل محور بجنورد به جنگل گلستان که عملیات چهارخطه شدن آن از سال ۸۹ آغاز شد ۱۳۴ کیلومتر است. تاکنون ۱۰۳ کیلومتر از این محور چهار خط یا دو بانده شده و یک طرفه است.

وی ادامه داد:، اما ۳۱ کیلومتر از این محور همچنان تک بانده یا دو خطه است که تلاش می‌کنیم امسال ۲۰ کیلومتر از این مقدار را چهار خطه و یک طرفه کنیم تا مسیر‌های عبوری مجزا شود.

خادمی بیان کرد: این محور در قالب طرح بزرگراه قوچان بهشهر تعریف شده است که در مجموع ۵۶۴ کیلومتر طول دارد و کل این محور در دست اقدام است، اما محور بجنورد جنگل به دلیل شرایطی خاصش در اولویت قرار دارد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در خصوص خط عبوری راه آهن بجنورد اسفراین از محدوده شهرک فرهنگیان اظهار کرد: این خط بر اساس نظر مشاور از وسط زمینی به وسعت یک هزار هکتار عبور می‌کند که ساخت مسکن در قالب نهضت ملی را برای استان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسئولان استان پیگیر جابجا شدن این خط عبوری راه آهن هستند، افزود: جابجا کردن این خط راه آهن از مسیر مذکور سبب تغییر در هزینه‌ها می‌شود، اما در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یادگار شهید جمهور، موافق آن هستیم، اما باید نظر مشاور نیز اعلام شود.

خادمی تاکید کرد: شرایط را برای حضور مشاور این خط ریلی در بجنورد فراهم می‌کنیم تا با مسئولان استان به نتیجه مناسب برسند و نهایی شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار