در نخستین سفر شهرستانی استاندار خراسان شمالی به راز و جرگلان صورت گرفت؛

تخصیص اعتبارات بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته/افتتاح سد غلامان با حضور مسوولان ارشد کشوری/معرفی توانمندی های شهرستان راز و جرگلان

تخصیص اعتبارات بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته و کاهش فاصله این مناطق با مناطق برخوردار؛افتتاح سد غلامان با حضور مسوولان ارشد کشوری؛ معرفی توانمندی ها و استعدادهای بالقوه شهرستان راز و جرگلان در بازارهای بین المللی، پرداخت مطالبات گندم کاران استان و دیدار با خانواده شهدا از مهم ترین دستاوردهای نخستین سفر شهرستانی استاندار خراسان شمالی به شهرستان راز و جرگلان بود.
کد خبر: ۲۹۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 11 September 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری خراسان شمالی , روز گذشته شهرستان راز و جرگلان میزبان استاندار خراسان شمالی، معاونان وی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان بود.
استاندار خراسان شمالی به همراه جمعی از مدیران کل استان در بدو ورود مورد استقبال فرماندار ، امام جمعه و سایر مسوولان این شهرستان قرار گرفتند و سپس با  حضور درگلزار شهدای رازبه مقام شامخ شهدای والامقام شهرستان راز و جرگلان ادای احترام کردند.
استاندار خراسان شمالی گفت: در راستای حل مشکلات مناطق محروم فاصله این مناطق با مناطق برخوردار با تخصیص اعتبارات بیشتر کاهش می یابد.
محمدرضا صالحی در دیدار با مردم غلامان اظهار داشت: این تخصیص اعتبارات بیشتر خارج از بحث شاخص ها  به شهرستانهای کمتر توسعه یافته تخصیص می یابد.
وی افزود: اعتبارات شهرستان راز وجرگلان در سال 94 از 9 درصد به 13درصد در سالجاری افزایش یافته است.
محمدرضاصالحی همچنین در حاشیه بازدید از سد غلامان نیز گفت: سد غلامان به زودی توسط مسوولان کشوری افتتاح میشود.
وی افزود:در سفر رییس جمهور در قالب کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی طبق مصوبه ای 45 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.
محمدرضا صالحی همچنین در دیدار مردمی با بخش جرگلان اظهار داشت: این بخش توانمندی های بالقوه ای در حوزه های اسب اصیل ترکمن، فرش ابریشم ،موسیقی ترکمن، نوغانداری وکشت گیاهان دارویی دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود:تمام این توانمندی ها باید در رقابت با بازار جهانی قرار گیرند تا به سمت توسعه و رشد بیشتری درحرکت باشد.
وی ادامه داد: صنایع دستی این بخش و اسب اصیل ترکمن باید در مسیر صادرات قرار گیرد چرا که هردوی این ظرفیت ها حرف های بسیاری برای گفتن دارند.
صالحی همچنین خبر از شهرشدن بخش مرکزی جرگلان داد و گفت: به زودی این بخش تبدیل به شهر میشود که می تواند امتیازاتی را نیز برای مردم به همراه داشته باشد.
استاندار خراسان شمالی همچنین در نشست صمیمی با مدیران و منتخبین شهرستان راز و جرگلان ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران اظهار داشت:طبق پیگیری های صورت گرفته به زودی تمامی مطالبات پرداخت میشود.
صالحی ادامه داد: امیدواریم با تدبیر دولت تدبیر و امید، تلاش مسوولان ملی، استانی و شهرستانی، حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی شاهد وفاق و همکاری بیشتر و کاهش مشکلات باشیم تا ایران به الگویی موفق در جهان تبدیل شود.
استاندار خراسان شمالی در آخرین برنامه سفر یکروزه خود به شهرستان به راز و جرگلان با دو خانواده شهید رضا زاده و کهندل دیدار کرد.
محمدرضا صالحی در دیدار اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ و نگهداری راه ارزشمند شهدا از مهمترین وظایف مسوولان و نهادها است.
وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی ما با چه اهدافی شکل گرفت و چه برملت و کشور گذشت، اینگونه است که همه تلاش را برای ادامه راه شهدایمان بکار می‌بریم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار