استاندار اعلام کرد:
استاندار خراسان شمالی روز گذشته در میز خبری خود علاوه بر این که از به بهره برداری رسیدن 628 پروژه و 61 واحد تولیدی و صرف 374 میلیارد و 641 میلیون تومان اعتبار در ایام مبارک دهه فجر خبر داد به برنامه های مختلف دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی، منشور حقوق شهروندی و مباحث مربوط به برجام پرداخت و به پرسش های مختلف خبرنگاران نیز پاسخ داد.
کد خبر: ۳۶۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 29 January 2017
استاندار خراسان شمالی روز گذشته در میز خبری خود علاوه بر این که از به بهره برداری رسیدن 628 پروژه و 61 واحد تولیدی و صرف 374 میلیارد و 641 میلیون تومان اعتبار در ایام مبارک دهه فجر خبر داد به برنامه های مختلف دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی، منشور حقوق شهروندی و مباحث مربوط به برجام پرداخت و به پرسش های مختلف خبرنگاران نیز پاسخ داد.  
تغییر در فرمانداری ها، مشکلات فرودگاه استان، خام فروشی، نبود بانک اطلاعاتی برای دست یافتن به مدیران توانمند و جوان، راه آهن بجنورد- گرگان- مشهد و پالایشگاه از جمله مواردی بود که «صالحی» در این جلسه به آن ها اشاره کرد. وی همچنین از سفر احمدی پور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان نماینده دولت برای افتتاح پروژه های دهه فجر به استان خبر داد و احداث واحدهای مسکن روستایی و شهری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، تکمیل مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی، گازرسانی به ۵۹ روستا، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، اجرای آبیاری نوین و طرح هادی روستایی و افتتاح سالن ورزشی را از جمله پروژه‌هایی برشمرد که در این ایام به بهره برداری می رسد.به گفته وی  از تعداد طرح هایی که در این ایام در استان به بهره برداری می رسد 151 طرح با 28 واحد تولیدی مربوط به شهرستان بجنورد، 104 پروژه و 10 واحد تولیدی مربوط به شیروان، 91 طرح و 4 واحد تولیدی مربوط به شهرستان اسفراین است ضمن این که 58 پروژه و یک واحد تولیدی در شهرستان مانه و سملقان،23 طرح و 5 واحد تولیدی در شهرستان جاجرم، 111پروژه عمرانی و 9 طرح تولیدی در شهرستان راز و جرگلان، 54 پروژه و 3 واحد تولیدی در شهرستان فاروج،36 پروژه و یک واحد تولیدی در گرمه به بهره برداری می رسد.
وی افزود: اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی به مبلغ حدود 3 هزار و 367 میلیون دلار که شامل 4 نیروگاه خورشیدی و پالایشگاه 100 هزار بشکه ای است  از اقدامات دیگر است.وی البته درباره این پالایشگاه تأکید کرد که در این رابطه باید فرهنگ سازی شود تا سوءاستفاده کنندگان از این موضوع، برای اشتغال احتمالی برای این مکان اطلاعیه صادر نکنند تا پولی جذب کنند. این پالایشگاه در مرحله تجهیز کارگاه است و حدود 5 هکتار زمین به آن واگذار شده و تقاضای زمین بیشتر کرده است و در این رابطه آمادگی وجود دارد. وی ادامه داد:اصل حمایت از سرمایه گذار برای ما قطعی است و در هر مرحله ای که سرمایه گذار پیش می رود متناسب با آن لازم است که نیروهای مورد نیاز خود را جذب کند.
«صالحی» خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای اشتغال در پالایشگاه، هیچ خبری وجود ندارد اما در طرح بلند مدت آن اشتغال کلانی خواهیم داشت. ما فعلا مجوز سرمایه گذاری این پالایشگاه را گرفته ایم و تجهیز کارگاه هم شروع شده است و ان شاءا... شاهد عملیاتی شدن این مجوزها باشیم. استاندار با بیان این که مشکلی که  فرودگاه استان دارد مکان احداث آن است که دارای شیب مناسبی برای فرود هواپیما نیست، اظهارداشت: ناوبری و تجهیزات این فرودگاه تکمیل‌شده است و امسال با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده و استفاده بهینه از ظرفیت این فرودگاه و برای این که به فرودگاه باری در کشور تبدیل شود در حال حاضر این ظرفیت وجود ندارد زیرا مکان آن مناسب نیست و تلاش‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.  «صالحی» از تغییرات در سطح فرمانداری‌های استان هم خبر داد و در این باره تصریح کرد: برای بهینه شدن فعالیت‌ها، طی یک ماه آینده تغییراتی در بخش فرمانداری‌ها صورت می‌گیرد.
وی گفت: از هر مدیری که مشغول به کار است حمایت می‌کنیم و اصل بر تثبیت مدیران است.نبود بانک اطلاعاتی خوب در رابطه با مدیران توانمند در استان از جمله موضوعاتی بود  که «صالحی» به آن اشاره کرد که به گفته  وی در صورت معرفی این نیروها در صورت رسیدن به تغییر، از نیروهای جوان و توانمند حمایت می شود.وی درباره راه آهن بجنورد به سمت مشهد هم اظهارداشت: اگر قرار است به آسیای میانه راه پیدا کنیم باید به فکر قطار بجنورد - گرگان و از سمت دیگر بجنورد - مشهد باشیم و در صورت وجود این زیرساخت، مشکل کشور در زمینه صادرات برطرف می شود.افزایش اعتبارات امسال استان نسبت به پارسال از موارد دیگری بود که استاندار به آن اشاره کرد  و گفت: در بخش تملک دارایی از متوسط کشوری بالاتر بوده ایم و در این زمینه رتبه دوم را کسب کرده ایم. در اسناد خزانه نیز در مرحله اول قسمت هایی از آن جذب نشده بود اما در مرحله دوم جذب های خوبی داشتیم./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار