به بهانه حضور هندبالیست های استان در لیگ دسته 3 کشور
هندبالیست ها خانه ندارند، درست مانند بسیاری از رشته های ورزشی که این مشکل را دارند.
کد خبر: ۳۸۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 23 February 2017
هندبالیست ها  خانه ندارند، درست مانند بسیاری از رشته های ورزشی که این مشکل را دارند. نبود سالن های اختصاصی برای رشته های مختلف ورزشی تبدیل به حسرت بزرگ ورزشکاران شده و همیشه دل شان خوش است که بتوانند ساعتی را از هیئت های ورزشی که در مزایده ها برنده شده اند برای تمرین بگیرند.
این مشکل را هندبالیست های استان هم دارند. آن ها گرچه سه روز در هفته دو زمان تمرینی برای بانوان و یک زمان تمرینی برای آقایان در اختیار دارند ولی این ساعت ها جوابگوی نیاز ورزشکاران این رشته نیست. این ها را نوشتیم که برسیم به این نکته شیرین که با این وجود هیئت هندبال خراسان شمالی یک تیم در لیگ دسته 3 مردان کشور دارد و یک تیم هم در لیگ کشوری بانوان. این ها را نوشتیم که بگوییم دستان خالی هم باعث نمی شود بعضی ها کنار بکشند و همین باعث می شود هیچ بهانه ای را برای به تعطیلی کشاندن رشته های ورزشی قبول نکنی. برگردیم به هندبال؛ هندبالی که آن قدر مورد توجه است که رئیس هیئتش بارها تاکید کرد که ما نه کمبود نیروی انسانی داریم، نه کمبود ورزشکار، نه مربی و نه داور. دکتر «خجسته» که البته مدت زیادی از ریاستش در هیئت هندبال استان نمی گذرد می گوید: هندبالیست های گرمه به نمایندگی از استان در لیگ مناطق استان شرکت کردند و در حال حاضر برای حضور در لیگ دسته 3 کشور آماده می شوند. وی البته این را هم توضیح می دهد که از آن جایی که فدراسیون در لیگ دسته 3 کشور فعال نبود به منظور حضور بیشتر استعدادها بدون توجه به رتبه بندی لیگ مناطق و با توجه به عملکرد خوب تیم هایی را برای حضور در لیگ دسته 3 کشور معرفی کردند که تیم هندبال گرمه نیز یکی از 8 تیم راه یافته به این لیگ است. وی بیان می کند: در تمام کشور اوضاع مالی برای حمایت از ورزش بد است و خیلی از تیم ها توان اعزام ندارند ولی برای تیم گرمه هم  خودشان به دنبال حامی مالی هستند و هم ما پیگیری می کنیم که به طور حتم این تیم به مسابقات اعزام می شود و حضور در مسابقات برای ما بسیار مهم است.وی اظهار می دارد: بانوان هندبالیست استان هم خود را برای حضور در لیگ کشور آماده می کنند. او تصریح می کند: چندی پیش بود که بانوان در لیگ مناطق مقام دوم را از آن خود کردند و به عنوان تیم دوم به مسابقات راه یافتند.«خجسته» یادآور می شود: قرار بود اوایل اسفند مسابقات بانوان برگزار شود که با توجه به انتخابات فدراسیون این مسابقات احتمالا به اواخر ماه جاری موکول شود.
وی عنوان می کند: برای استعدادیابی با آموزش و پرورش جلسه ای داشتیم چرا که ما هم می خواهیم در این رشته استعدادهای خوب و نخبه داشته باشیم تا با استعدادسوزی ورزشکاران روبرو نشویم.رئیس هیئت هندبال استان یادآور می شود: مشکل ما فقط نداشتن سالن اختصاصی است و هیچ مشکلی در زمینه نیروی انسانی نداریم.وی خاطر نشان می کند: شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، گرمه و اسفراین در این رشته فعال هستند و در فاروج هم این رشته راه افتاده که البته نیاز به توجه بیشتر است و در شهرستان های فعال هم در یک بخش یا بانوان و یا آقایان فعالیت دارند که امیدوارم بتوانیم در هر دو بخش این رشته را در تمام استان فعال کنیم./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار