کارشناس مسئول بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در همین ارتباط گفت: سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در مردان است که به دلیل علایم ظاهری کم به عنوان بیماری خاموش شناخته شده است.
کد خبر: ۳۸۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 23 February 2017
بیماری خاموش در کمین مردان استان است.کارشناس مسئول بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در همین ارتباط گفت: سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در مردان است که به دلیل علایم ظاهری کم به عنوان بیماری خاموش شناخته شده است. دکتر «انفرادی» تصریح کرد: ادرار دردناک، بند آمدن ادرار یا قطره قطره آمدن آن و درد در لگن از علایم سرطان پروستات است. 
وی یادآور شد: اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود با شروع درمان تقریباً به طور کلی از بین می رود در غیر این صورت مرگ و میر ناشی از آن بالا خواهد بود. وی با اشاره به این که احتمال ابتلا به سرطان پروستات با افزایش سن زیاد می شود افزود: مردان 40 سال به بالا باید هر دو یا سه سال یک بار و مردان 50 سال به بالا باید هر سال از نظر سرطان پروستات غربالگری شوند و آزمایش PSA را انجام دهند.
کارشناس مسئول بیماری های معاونت بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی گفت: بعد از سرطان پوست و معده، سرطان مری، مثانه، روده بزرگ، پروستات و خون از سرطان های شایع در بین مردان استان است.
«انفرادی» با بیان این که بیش از 40 درصد از انواع سرطان ها قابل پیشگیری است، تصریح کرد : 40 درصد دیگر سرطان ها نیز در صورت تشخیص زودهنگام و درمان صحیح به طور قطعی درمان می شود و 20 درصد سرطان ها نیز که در مراحل پیشرفته تر قرار دارند، به درمان های مراقبتی و نگهدارنده ختم می شوند./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار