مدیركل دامپزشكی خراسان شمالی گفت:دامپزشكی خراسان شمالی هشت میلیارد ریال به دامداران خسارت دیده بدهكار است.
کد خبر: ۵۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 30 June 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سیدمهدی احمدی با بیان این مطلب افزود:این میزان بدهی از محل منابع ملی تامین و به دامداران خسارت دیده این استان پرداخت شود.

وی در ادامه اظهار داشت:بیماری تب مالت به عنوان یكی از بیماری های مشترك بین انسان و دام به شمار می رود كه طرح توسعه مبارزه با این بیماری به كارگروه سلامت خراسان شمالی ارسال شده است.

احمدی افزود:برای مبارزه با بیماری تب مالت در این استان که در قالب شش فعالیت انجام می شود، 15 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی یكی از مشكلات دامپزشكی این استان در مبارزه با تب مالت را ساختار سنتی دامداری ها و تامین اعتبار به منظور پرداخت غرامت به دامداران خسارت دیده عنوان كرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای مبارزه با این بیماری كه در قالب شش فعالیت در این استان انجام می شود،15 میلیارد اعتبار مورد نیاز است،اظهار داشت:كارگروه سلامت استان با تامین سه میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح توسعه مبارزه با بیماری تب مالت به جمعیت دام سبك موافقت كرد.

وی اضافه كرد:این در حالی است كه برای اجرای این طرح در جمعیت دام سنگین،نیازمند 12 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

به گفته این مسئول،با تخصیص این میزان اعتبار،دو میلیون راس دام سبك و 60 هزار راس دام سنگین در این استان تحت پوشش اجرای طرح توسعه مبارزه با بیماری تب مالت قرار می گیرند.

احمدی اضافه كرد:براساس آمار دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی میزان ابتلا به بیماری تب مالت در این استان از سال 89 تاكنون 177 درصد افزایش یافته است.

وی افزود:این میزان افزایش ابتلا به بیماری تب مالت در استان دغدغه ای برای مسئولین است.

مدیركل دامپزشكی خراسان شمالی گفت:مبارزه با بیماری تب مالت یك اقدام اقتصادی در واحدهای دامی است چراكه ابتلای دام به این بیماری افزایش سقط جنین در میان دام ها را در پی داشته و موجب ضرر به دامداران می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار