امام‌جمعه بجنورد با اشاره به در پیش بودن روز جوان و سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر گفت: جوانی فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود و با گناه خراب نشود.
کد خبر: ۵۹۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 27 April 2018

ظهر امروز آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی گفت: خداوند برای انسان بسیاری از امور را مقدر کرده است لذا قرآن کریم می‌گوید چیزهایی که ازنظر شما بد است باطنش به صلاح شما بندگان است و کسی که به این یقین برسد به رضای الهی دست خواهد یافت.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه بیان کرد: انسان‌هایی که صبور نیستند هنوز یقین پیدا نکرده‌اند که خداوند متعال صاحب این عالم است لذا کسی که صبور باشد و به یقین برسد به‌مرورزمان به تقوای الهی نیز دست خواهد یافت.

وی افزود: رهبری و امامت جامعه به کسی نمی‌رسد مگر جز اینکه سه ویژگی تقوای بالا، تسلط به غضبش و نسبت به محرومین و پیروانش با عطوفت برخورد کند.

یعقوبی ادامه داد: آیت‌الله مهمان‌نواز تمامی این صفات خیر را یکجا داشتند و خراسان شمالی پدر معنوی و مهربان خود را از دست داد که مقام معظم رهبری در پیام خود گفتند عالم با عمل، مردمی و شریک تلخ و شیرین زندگی مردم بودند.

امام‌جمعه بجنورد عنوان کرد: مقام معظم رهبری همیشه می‌گفتند سلام بنده را به ایشان برسانید و بالاخره چه زود و چه دیر همگان این حادثه را خواهند چشید.

وی در ادامه بیان کرد: کسانی که عالمی را تکریم کنند همانند این است که خدا و دین خدا را تکریم کرده باشند لذا اولاً این مصیبت را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده و مردم خراسان شمالی تسلیت عرض کرده و از حضور پرشور مردم در این مراسم تشکر می‌کنیم.

یعقوبی مطرح کرد: سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان در پیش است و چه زیبا می‌شود الگوی تمامی جوانان ایران شود و بدانید ایشان معصوم نبودند پس همانند علی‌اکبر شدن سخت نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: جوانی فرصت بسیار خوبی است آن را قدر بدانید و به‌درستی از آن استفاده کنید لذا مبادا این فرصت تبدیل به گناه شود و آن را خراب کنید.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند جوان امروز از جوان زمان انقلاب بسیار جلوتر و بزرگتر است پس بایستی افتخار کنید که رهبر انقلاب این‌گونه به شما نگاه می‌کند.

یعقوبی در پایان با اشاره به روز و هفته معلم گفت: آموزش‌وپرورش کارخانه آدم سازی است و وظیفه شما فرهنگیان است که آنان را درست تربیت‌کرده و نگذارید که در مسیر غلط قدم بگذارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار