مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوایی سازمان محیط زیست از احتمال پیوستن ایران به لیست کشورهای متعهد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 16 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محسن ناصری در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه تغییرات آب و هوایی در سطح ملی و بین المللی تاثیراتی را بر روی کشور ما گذاشته است،گفت: گازهای گلخانه ای در سطح بین المللی مهترین عامل تاثیر گذار بر تغییرات آب و هوا در کشور ما بوده است.

وی افزود:احتمال پیوستن ایران به لیست کشورهای متعهد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای وجود دارد و به همین دلیل باید به استان ها هشدار داده شود تا طی پنج سال صنایعی که میزان گازهای خروجی آن ها زیاد است،کاهش دهند.

مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوایی سازمان محیط زیست ادامه داد:خشکسالی،کاهش تولیدات کشاورزی،مهاجرت و کاهش تنوع زیستی از تغییرات آب و هوایی در داخل کشور است.

وی در خصوص ریزگردها(گرد و غبار) اظهار کرد:پدیده گرد و غبار یک شبه به وجود نیامده است و یک فرآیند بلند مدت است و این پدیده دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین دلایل آن توسعه محدوده های خشک و بایر رها کردن اراضی کشاورزی است که از این منظر تغییرات آب و هوایی و اقلیم با بروز حوادث گرد و غبار ارتباط پیدا می کند.

ناصری با بیان اینکه طی چهار سال گذشته مشکل گرد و غبار فقط در غرب کشور وجود داشت و هم اکنون بخش های میانی و مرکزی کشور را نیز فرا گرفته است،تصریح کرد:خشکسالی و غیر اقتصادی شدن کشت و کار در زمین های کشاورزی عامل انتشار گرد و غبار شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی مقابله با گرد و غبار از سال آخر دولت گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد:فعالیت‌های انجام شده در آن زمان آنقدر قابل احصاء نبود. بنابراین ۲۰ ماهی است کار با جدیت بیشتری پی گیری می شود.

وی گفت:طی اجرای این طرح محل های تولید گرد و غبار در بررسی و پیدا کردن است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار