رئيس مرکز مديريت بيماري هاي غير واگير وزارت بهداشت خبرداد:
رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سالانه 35 میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری های غیر واگیر می میرند،گفت:این طرح در مرحله اول برای افراد بالای 30 سال بررسی می شود که در صورت موفقیت آمیز بودن سال آینده در کل کشور اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 31 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،رئيس مرکز مديريت بيماري هاي غيرواگير وزارت بهداشت،امروز در نشست سراسري مديران گروه بيماري هاي غيرواگير دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور در کمپ پتروشيمي استان خراسان شمالي گفت:برنامه سراسري پيشگيري از بيماري هاي غيرواگير موسوم  به ايران پِن هم اکنون در استان هاي آذربايجان غربي،آذربايجان شرقي،اصفهان و کرمان اجرا مي شود.
دکتر کوشا افزود:در مرحله اول اين برنامه با عنوان ريسک يابي، سلامت تمام افراد بالاي 30 سال بررسي مي شود و در صورت موفقيت آميز بودن، سال آينده اين طرح در کل کشور به اجرا درمي آيد.
وي با بيان اينکه بيماري هاي غيرواگير در صدر بيماري هاي جهان قرار گرفته،افزود:سالانه 35 ميليون نفر در دنيا بر اثر اين بيماري ها مي ميرند.
همچنين بيش از 70درصد از مرگ و ميرهاي کشورمان به بيماري هاي غيرواگير به ويژه بيماري هاي قلبي، عروقي و مغزي مربوط است.
رئيس مرکز مديريت بيماري هاي غيرواگير وزارت بهداشت، سوانح رانندگي و حوادث ترافيکي را از ديگر علل اصلي مرگ و مير کشورعنوان کرد.
نشست دو روزه سراسري مديران گروه بيماري هاي غيرواگير دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور فردا در بجنورد پايان مي يابد.
دکتر گلمکانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: 70 درصد مشکل جوامع ما در حوزه بهداشت،بیماری های غیر واگیر است که در این مسیر،بهداشت خانواده، محیط، آموزش بهداشت و اقدامات  بیمارستان ها در راستای مبارزه با بیماری ها به خصوص بیماری های غیر واگیر است.

وی اظهار داشت:سیستم بهداشت و درمان ما در کشور به ویژه در بخش روستاها دستاوردهای بسیاری داشت که می شود آن را به کشورهای دیگر عرضه کرد اما نتوانستیم هم پای با تغییرات جهانی و به روز شدن آن ها نتوانسته ایم به جلو پیش برویم.

وی تصریح کرد:متاسفانه در این بحث سال ها است که انفعالی عمل می کنیم این درحالی است که با بیماری هایی که روزبه روز چهره خود را تغییر می دهند نمی توانیم انفعالی مبارزه کنیم. بلکه باید با پیش بینی، برنامه و هوشمندانه پیش برویم و حتی پیشگیری به معنای سنتی را تا حدودی کنار گذاشته و وارد پژوهش های علمی شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار