مدیر عامل شركت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت:۴۱ درصد اشتغال در بخش صنعت خراسان شمالی از طریق بنگاهها و صنایع کوچک انجام شده است.
کد خبر: ۷۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 04 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمدعلی یوسفی در نشست خبری كه به مناسبت ۲۱ مرداد ماه روز حمایت از صنایع كوچك برگزار شد،افزود:هم اکنون ۳۷۷ واحد صنعتی كوچك امكان اشتغال بیش از پنج هزار نفر در این استان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۲ درصد از صنعت استان را صنایع كوچك تشكیل می دهند،اظهار داشت: این تعداد واحد صنعتی با ۱۷درصد سرمایه گذاری ۴۱ درصد اشتغال بخش صنعت خراسان شمالی را ایجاد کرده اند.

یوسفی افزود:همچنین صنایع كوچك در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد صنعت كشور را تشكیل داده و زمینه اشتغال بیش از یك میلیون نفر را در كشور فراهم كرده است.

وی بیان داشت:شهرک‌ها و نواحی صنعتی كه زیر نظر سازمان صنایع كوچك و شهرک‌ های صنعتی ایران و شركت‌ های تابعه در استانها فعالیت می کنند،به عنوان مهم ترین مكان استقرار صنایع كوچك به شمار می روند.

یوسفی‌ اظهار داشت:صنایع كوچك از گستردگی و تنوع بالایی برخوردار هستند و با توجه به نیاز منطقه و فرهنگ استانها و مناطق متفاوت، نیاز سنجی و اجرایی می شوند.

به گفته وی صنایع بزرگ از ویژگی های صنایع كوچك برخوردار نیستند و اغلب در یك منطقه خاص می توانند فعالیت داشته باشند از این جهت توجه به صنایع كوچك مورد تاكید است.

یوسفی همچنین با توضیح برخی مشكلات صنایع كوچك در استان گفت:بیشترین مشكل واحدهای صنعتی خراسان شمالی فروش تولیدات این واحد هاست.

وی افزود:اگر متقاضیان و صنایع مادر، محصولات مورد نیاز خود را از واحد های تولیدی و صنایع كوچك استان تهیه كنند به طور حتم مشكل فروش این واحدها نیز مرتفع می شود.

مدیرعامل شركت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همچنین با اشاره به برخی اقدامات این شركت طی سال گذشته گفت:در حال حاضر ۵۲۶ هكتار اراضی در اختیار این شركت است كه از این میزان ۱۶۰ هكتار اراضی صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.

به گفته یوسفی پارسال ۲۲ هكتار از اراضی صنعتی استان به سرمایه گذاران واگذار شده است.

وی بهره مندی ۹۰ درصد شهرک‌های صنعتی استان از برق را یكی از اقدامات موثر این شركت عنوان کرد و گفت:بخش تجهیزات مخابراتی و اینترنت پرسرعت در شهرك صنعتی شهرستانهای مانه و سملقان و فاروج انجام شده و برای سال جاری نیز تجهیز ناحیه صنعتی امیرآباد به سیستم مخابراتی در دستور كار است.

یوسفی اظهار داشت:پارسال برای نخستین بار ۲۷ میلیارد ریال اعتبار از سازمان شركت شهرک‌ های صنعتی كشور اخذ شد كه از این میزان ۱۵ میلیارد ریال به صورت بلاعوض است.

وی گفت:میزان پروژه های سال گذشته نسبت به سال ۹۲، ۵۰ درصد افزایش یافت این درحالی است كه از ۲۱ پروژه جاری در پایان سال ۹۲ فقط پنج پروژه فعال بود،اما در پایان سال ۹۳،این تعداد به ۱۶ پروژه فعال رسید.

یوسفی تامین سه خودرو آتشنشانی برای شهرک‌های صنعتی شهرستانهای بجنورد،شیروان و اسفراین را از دیگر اقدامات شركت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی عنوان كرد.

مدیرعامل شركت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی تاسیس بانك صنایع كوچك را مورد تاكید قرار داد و تصریح كرد:دریافت تسهیلات برای صنایع كوچك دشوارتر از صنایع بزرگ است و به همین دلیل ایجاد بانك صنایع كوچك ضرورت دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار