مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از تدوین نخستین استاندارد تشویقی محصول گلابی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱ 10 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد خوران اظهار کرد: نخستین نشان صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی در خراسان شمالی تدوین و اجرایی شد.

وی گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و براساس دستورالعمل مربوط، در جلسه کمیته علائم اداره کل با صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصول گلابی موافقت شد.

خوران ادامه داد: صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده‌ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد است که این امر، افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه دارد.

وی گفت: پس از درخواست تولیدکنندگان متقاضی برای دریافت پروانه یادشده، کارشناسان کنترل کیفیت و استاندارد به‌شکل دوره‌ای از مزارع و باغ‌ها بازدید و اقدام به نمونه‌برداری محصول می‌کنند و در صورت انطباق محصول در حوزه حد مجاز سموم دفع آفات، فلزات سنگین و نیترات، به محصول مربوط پروانه حد مجاز آلاینده‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی اظهار کرد: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد.

وی بیان کرد: اشتیاق به مصرف محصولات کشاورزی سالم به‌دلیل نگرانی‌های روزافزون از آلودگی‌های محصولات رایج و محیط زیست، رو به افزایش است و محصولات تولیدی دارای حد مجاز آلاینده‌ها از بازار صادراتی خوبی برخوردار شده‌اند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار