خراسان شمالی در پی رحلت آیت ا... هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب و امام(ره) و رهبری به سوگ نشست.به همین مناسبت، ادارات مختلف با نصب پرده و بنر سیاه پوش شدند و کسبه هم با نصب پارچه و پرچم های سیاه رنگ و پرده نوشته هایی در سوگ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نشستند.
کد خبر: ۳۵۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹ 11 January 2017
خراسان شمالی  در پی رحلت آیت ا... هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب و امام(ره) و رهبری به سوگ نشست.به همین مناسبت، ادارات مختلف با نصب پرده و بنر سیاه پوش شدند و کسبه هم با نصب پارچه و پرچم های سیاه رنگ و پرده نوشته هایی در سوگ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نشستند.دیروز با وجود این که وسط هفته بود، اما سکوت غمناکی بر فضای شهر حاکم بود نه از فروش خبر چندانی بود و نه از خرید و نه از ترافیک در هسته مرکزی شهر.تجمع های چند نفره به ویژه  افراد میانسال به چشم می خورد که از یار دیرین انقلاب صحبت می کردند.  برخی می گفتند مردم  هنوز خوب به یاد دارند روزی را که آیت ا... هاشمی رفسنجانی در دوره ای که  رئیس جمهور  بود سفری به بجنورد داشت و در کنار بهره برداری از دیگر پروژه های مهم شهری، پتروشیمی و  بیمارستان تأمین اجتماعی را نیز افتتاح کرد.«ریحانی» یکی از شهروندان گفت: مردم بجنورد تلاش ها و تأثیر آیت ا... هاشمی رفسنجانی را در پیروزی انقلاب و پس از آن خوب به خاطر دارند و قدر آن ها را به خوبی می دانند.
شهروندی دیگر عنوان کرد: مردم بجنورد اگرچه از درگذشت یار دیرین انقلاب سخت اندوهگین هستند اما معتقدند که درگذشت چهره های تأثیرگذار سیاسی نمی تواند در وحدت و یکپارچگی ملت ایران خللی ایجاد کند و به دشمن و بدخواهان نظام و انقلاب فرصت نمی دهند تا از این وقایع سوء استفاده کنند  و تا آخر عمرشان به رهبر انقلاب وفادار و گوش به فرمان ایشان هستند.یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: درگذشت آقای هاشمی خیلی غیرمنتظره بود و خوب به یاد دارم که او در کنار امام خمینی(ره) برای به پیروزی رسیدن انقلاب تلاش کرد و نقش مهمی در این انقلاب داشت.«صدوقی» تأسیس دانشگاه آزاد را نیز مدیون تدبیر آیت ا... هاشمی دانست و اظهارداشت: بسیاری از مردم  ایران زمین تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی فرزندان خود را مدیون وی هستند و به طور قطع این موضوع در ذهن همه مردم خواهد ماند.شهروند دیگری گفت: آیت ا... هاشمی به نوعی پشتوانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.
«رحیمی» اظهارداشت: نمی توان از نقش و تأثیر وی در انقلاب و اتفاق های مهم کشور غافل شد و آن ها را نادیده گرفت و به راستی که مرگ وی ضایعه اندوهگین و سختی است.
وی خاطرنشان کرد: مردم با حضور در مراسم تشییع پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان دادند که همواره ادامه دهنده راه همراهان و رهروان انقلاب و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.اگرچه درگذشت آیت ا... هاشمی غیرمنتظره و ناگهانی بود  اما حضور مردم در مراسم تشییع وی، سیاه پوش کردن شهرها و ارسال پیام های تسلیت نشان داد که این مردم همیشه برای یاوران انقلاب و یاران امام (ره) و رهبر انقلاب، سنگ تمام می گذارند./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار