معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان، دهمین استان تولیدکننده دام در کشور است و قیمت دام زنده نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، اما قیمت گوشت قرمز در این استان نسبت به بسیاری از استان‌ها بیشتر است.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰ 09 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، شکاری، اظهار کرد: خراسان شمالی علاوه بر اینکه نیاز گوشت قرمز استان را تامین می‌کند، تولید مازاد نیز دارد و بخش قابل توجهی از دام تولیدی در این استان به سایر استان‌ها ارسال می‌شود. براساس آمار رسمی، اداره کل دامپزشکی در سال گذشته روزانه ۲۰۰۰ راس دام از این استان خارج شده و به استان‌های رضوی، مازندان، تهران و گاهی به قم و یزد فرستاده شده است.

وی با اشاره به اینکه به چند دلیل قیمت گوشت قرمز در این استان بالا است، توضیح داد: گوشت قرمزی که در قصابی‌های این استان توزیع می‌شود، گوشت درجه یک است. گوشت بره نر کمتر از ۵۰ کیلوگرم در این استان مصرف می‌شود که اساسا به این گوشت، گوشت لاکچری گفته می‌شود. ذائقه مردم خراسان شمالی، مصرف گوشت درجه یک است و باید به آن سمت پیش رویم که دام، اقتصادی کشتار شود. از سوی دیگر، کشتار در کشتارگاه‌های استان کم و هزینه کشتار در کشتارگاه‌های استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

وی بیان کرد: مدل کشتاری که در کشتارگاه‌های استان انجام می‌شود، نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است و همه این عوامل دست به دست یکدیگر می‌دهد تا قیمت گوشت قرمز در این استان نسبت به سایر مناطق بیشتر باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: خراسان شمالی، استان تولیدکننده دام است و حق مردم این استان است که گوشت قرمز را با قیمت کمتری مصرف کند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار