رئیس انجمن نظام مهندسی معدن خراسان شمالی از نیاز این استان به انجام اکتشافات عمقی در حوزه معادن خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹ 09 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سجادی اظهار کرد: اکتشافاتی که در حوزه معادن در چند سال گذشته انجام شده ضعیف بوده و خروجی چندانی نداشته و در سطح شناسایی صورت گرفته است و باید اکتشافات عمقی در این استان انجام شود.

وی گفت: شهرستان راز و جرگلان دارای معادن باریت است و ۱۵ سال است که برداشت از این معادن انجام می‌شود، اما برداشت‌های انجام شده تا عمق ۳۰ تا ۴۰ متر بیشتر نبوده که نیاز است اکتشافات عمقی در این معادن صورت گیرد تا مشخص شود در اعماق این معادن چه خبر است، چه میزان ماده معدنی و با چه کیفیتی وجود دارد.

سجادی افزود: این استان نیاز به انجام اکتشاف عمقی در معادن فلزی همچون سرب و روی، مس، آهن، باریت، مواد معدنی نادر و ... دارد.

وی ادامه داد: دولت باید انجام اکتشافات عمقی را در دست گیرد چراکه بخش خصوصی نه توان مالی انجام این کار دارد و نه ریسک اجرای آن.

این مقام مسئول بیان کرد: پهنه‌های در نظر گرفته شده در این استان بخشی در دست سازمان زمین شناسی و بخشی نیز در دست ایمیدرو بود که مطالعات مورد نظر انجام شد و سازمان زمین شناسی در پهنه‌ای در دست آن بود ۱۵ محدوده امید بخش را شناسایی و معرفی کرد، اما باید اکتشافات تکمیلی در این مناطق امید بخش صورت گیرد، اما هنوز در گام اول و در گیر و دار کار‌های اداری قرار داریم.

وی تصریح کرد: ایمیدرو نیز در پهنه در دست خود ۱۰ محدوده امیدبخش را معرفی کرد که این محدوده‌ها نیز نیاز به اکتشافات تکمیلی دارد، اما هنوز در گام نخست قرار دارد و اتفاق خاصی در این محدوده‌های امید بخش صورت نگرفته است.

رئیس انجمن نظام مهندسی معدن خراسان شمالی در ادامه به یکی دیگر از مشکلات معدنکاران استان اشاره کرد و گفت: سوخت اختصاصی به معدنکاران این استان کفاف کار‌های آن‌ها را نمی‌دهد و باید این سهمیه افزایش یابد.

به گفته وی، کمبود نقدینگی، نبود ماشین آلات مناسب از دیگر مشکلات معدنکاران در این استان است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار