مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی از خرید تضمینی هفت تن دانه روغنی کاملینا از کشاورزان این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰ 05 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، جلیل رمضانی، با اشاره به برداشت و آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کاملینا از کشاورزان استان، اظهار کرد: خرید تضمینی دانه روغنی کاملینا از کشاورزان استان توسط مراکز خرید وابسته به شبکه تعاون روستایی استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف حمایت از کشاورزان و تولیدات آنها، اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی شهرستان‌های بجنورد، شیروان و آشخانه اقدام به خرید دانه روغنی کاملینا می‌کنند که تا امروز به میزان هفت تن از این دانه روغنی خریده شده است.

رمضانی بیان کرد: در این سال زراعی ۱۲۰۰هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاه کاملینا رفته است و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۰۰۰ تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در استان در سال زراعی گذشته (۱۴۰۳ - ۱۴۰۲) بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول رفت، گفت: دانه روغنی کاملینا جزو مهمترین گیاهان اقتصادی، سازگار و دارای تناوب مناسب کشت با غلات قرار دارد. میانگین عملکرد این گیاه در مزارع دیم ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی برای هر کیلوگرم کاملینا (با دو درصد ناخالصی و حداکثر ۱۰ درصد رطوبت) ۳۳۰ هزار ریال تعیین شده است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار