مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از انجام برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات باغی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳ 08 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، صفدر صفدری با اشاره به اینکه دو میوه هلو و گیلاس تولیدی در این استان در حال ورود به بازار هستند، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار تن هلو و ۱۰ هزار تن گیلاس از باغات استان برداشت شود که در حال برنامه‌ریزی برای صادرات این دو محصول به شهرهای دیگر و خارج از کشور هستیم.

وی گفت: در نمایشگاه اکسپو که مدتی پیش در تهران برگزار شد قرار بر این شد تا سازمان میادین تهران در استان حضور پیدا کند و باغ‌های استان را از نزدیک رصد کند که این امر احتمالا طی این اتفاق رقم می‌خورد و در تلاش هستیم این دو میوه را به بازار میوه و تره بار تهران ارسال کنیم.

صفدری افزود: علاوه بر آن درصدد هستیم تا مراکز خرید را با کمک سازمان تعاون روستایی ایجاد کنیم تا باغداران محصول خود را به صورت مستقیم به صادرکنندگان به فروش برسانند.

وی ادامه داد: همچنین در این استان تعدادی از صادرکنندگان وجود دارند که از ظرفیت آن‌ها نیز برای صادرات این دو محصول استفاده می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه میوه هلو فسادپذیر است و خیلی زود خراب می‌شود، تاکید کرد: درصدد هستیم تا با دفتر توسعه روستایی طرح خشک کردن میوه هلو را انجام دهیم تا میوه خشک هلو را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: خاصیت انبارمانی میوه هلو خیلی کم است و در تلاش هستیم تا طرح پرتودهی میوه به منظور افزایش خاصیت انبارمانی این میوه در استان اجرایی شود.

سطح زیرکشت باغ‌های استان ۴۶ هزار هکتار است که از این مساحت ۱۵۰۰ هکتار مساحت باغ‌های هلو است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار