مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت مطرح کرد؛
مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم رشد امکانات بهداشتی در خراسان شمالی، گفت: طبق نظر وزارت بهداشت، رشته‌های تخصصی با حداقل امکانات در دانشگاه‌ها اجازه فعالیت خواهند داشت.
کد خبر: ۱۰۰۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 30 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، علیرضا رحیم نیا ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در سالن جلسات بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: باید ماندگاری پزشکان متخصص و فوق متخصص در خراسان شمالی بیشتر شود که برخی عوامل این مسئله به خود استان باز می‌گردد.

مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی دقیق ماندگاری نیروهایی طرحی در استان را بیشتر کرد.

وی با اشاره به لزوم رشد امکانات در این استان، افزود: طبق نظر وزارت بهداشت، رشته‌های تخصصی با حداقل امکانات در دانشگاه‌ها اجازه فعالیت خواهند داشت.

رحیم نیا با تاکید بر اینکه خدمات دانشگاه علوم پزشکی به همه‌ی مردم خواهد رسید، گفت: تمامی مسئولان و نمایندگان مجلس خراسان شمالی متحد باشند تا امکانات بیشتری برای این دانشگاه فراهم شود.

سید جواد پورنقی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: باید فاصله خود از وضع موجود تا وضع مطلوب را پیوسته کمتر کنیم.

وی بیان داشت: سلامت مردم یک ذخیره و سرمایه است که روز به روز کاهش می‌یابد و برخی بیماری‌ها مانند کرونا روند آن را به شدت سرعت می‌بخشند؛ لذا برای جلوگیری از کاهش این سرمایه همه دستگاه‌ها وظیفه دارند.

پورنقی در انتها گفت: طبق تحقیقات علمی ۲۵ درصد سلامت مردم به دست وزارت بهداشت است لذا دیگر دستگاه‌ها نیز در ایجاد و یا تخریب سلامت مردم سهم‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار