نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تمرکززدایی در آموزش‌وپرورش گفت: محوریت قرار دادن مدرسه در برنامه‌ریزی‌ها سبب افزایش انگیزه در فرهنگیان می‌شود.
کد خبر: ۳۹۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 11 March 2017
علی قربانی پیش از ظهر  شنبه در آخرین جلسه شورای آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در سال ۹۵، اظهار کرد: تمام مشکلات فرهنگیان و معلمان، مسائل حقوق و پرداخت‌ها نیست، بلکه گاهی بخشنامه‌هایی که از بالا ابلاغ می‌شود نیز سبب بی‌انگیزگی آنان می‌شود.

قربانی تصریح کرد: تمرکززدایی در آموزش‌وپرورش و دادن اختیارات به مدارس یکی از امور مهمی است که باید در حوزه آموزش پیگیری شود.

وی بابیان اینکه ۹۰ درصد برگه‌های ارزشیابی معلمان در خارج از مدارس تکمیل می‌شود، اظهار کرد: باید بخش زیادی از عملکرد معلمان با محوریت مدرسه ارزیابی شود.

وی با اشاره به افزایش سرانه مدارس از ۱۹۰ میلیارد تومان به ۲۴۴ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶، عنوان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به مدارس شبانه‌روزی و مناطق محروم اختصاص پیداکرده است.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین بودجه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس روستایی و شبانه‌روزی از ۹۴ میلیارد تومان به ۱۱۴ میلیارد تومان رسیده است.

قربانی اختصاص ۲۰ درصد از محل عوارض سیگار در کشور به آموزش‌وپرورش را از دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی برای این وزارتخانه برشمرد.

وی تأکید کرد: آموزش‌وپرورش نهادی است که به‌عنوان محور توسعه باید نگاه حاکمیتی به آن، نگاهی عملیاتی، بنیادی و تحول‌آفرین باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار