شهردار بجنورد از اجرای ممیزی املاک در این شهر با هدف بهبود خدمات و توسعه متوازن مناطق شهری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 09 October 2015

به گزارش ایرنا روح الله براتیان در تور خبری شهرداری بجنورد در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: این شهر بیش از سه هزار متر مربع است که تمامی اطلاعات لازم در خصوص املاک مسکونی، تجاری، وضعیت آسفالت خیابان ها، کوچه ها، معابر عمومی، جدول بندی و سایر موارد در این طرح بررسی می شود.
وی افزود: بیشتر شهروندان در مراجعه به شهرداری با روند طولانی مواجه می شوند که این امر مانع رضایت آنان از خدمات شهری و همچنین اتلاف وقت نیروها می شود که با راه اندازی طرح ممیزی املاک شهری این مشکل برطرف می شود.
به گفته وی برای اولین بار شهروندان از خدمات مجازی در ارائه خدمات شهری برخوردار خواهند شد .
براتیان افزود: نبود اطلاعات دقیق از وضعیت جمعیتی درهر کیلومتر مشکلی برای ساخت و ساز عمومی در این شهر ایجاد کرده است و اکنون نمی دانیم که سرانه جمعیت این شهر در هر کیلومتر چند تن است.
وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ممیزی و مشخص شدن سرانه و تراکم جمعیت سقف افق جمعیتی مشخص خواهد شد افزود : در اجرای طرح ممیزی املاک شهر 100 تن نیرو کمک خواهند کرد و پیش بینی می شود تا سال آینده تمامی اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شود.
وی گفت: بودجه ها و اجرای طرح ها و ارائه خدمات نیز بر اساس همین طرح اجرا خواهد شد و همچنین با اجرای این طرح توسعه متوازن بین مناطق نیز عملی می شود .
شهردار بجنورد با بیان اینکه بودجه شهرداری در مهر سه ونیم برابر رشد داشته است افزود: اما هم اکنون اطلاعاتی دقیق در خصوص نیازمندی ها وجود ندارد.
وی گفت: هم اکنون تمامی طرح ها بر اساس مشاهده و بررسی ها انجام می شود که این امر بدون چشم انداز و برنامه است.
معاون عمرانی واحد اجرایی شهرداری منطقه مهر نیز در این تور به خبرنگاران در حین بازدید از مناطق حاشیه شهر گفت: 60 درصد سکونت گاه های غیر رسمی این استان از سال 86 تاکنون ساماندهی شده است.
محسن هادیزاده افزود: در این مدت طرح های آسفالت خیابان، کوچه، جدول بندی، پیاده رو سازی، هدایت آب های سطحی، ایجاد فضای سبز و مبلمان شهری در حواشی شهر بجنورد اجرا شده است.
وی گفت: در این مدت دولت برای ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است که امیدوار هستیم کمک ها در راستای بهبود این مناطق افزایش یابد .
شهر بجنورد، 25 سکونت گاه غیر رسمی و جمعیتی حدود 60 هزار نفر دارد.
خبرنگاران در این تور خبری از مناطق حاشیه شهر باقرخان، آروین، شیرآباد، کوی صادقیه و محله های حر، هجرت، فرودگاه و سایر محله ها بازدید کردند.
همچنین خبرنگاران در این تور از نزدیک از طرح های عمرانی شهرداری بجنورد و از طرح های عمرانی مجموعه ورزشی روباز در شهربازی بجنورد، مجموعه ورزشی مهربانو، بوستان خطی رضوی، پارک خطی هجرت، بوستان خیابان حر بازدید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار