معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت خراسان شمالی گفت: سه نام آور فرش استان در دومین همایش تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف ایران حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴ 03 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهرداد داودزاده اظهار کرد: در دومین همایش تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف ایران که همزمان با روز ملی فرش ۳۰ خرداد با حضور مقامات ملی و استانی در قم برگزار خواهد شد سه نام آور فرش از خراسان شمالی توسط هیات داوران برای حضور در این همایش انتخاب شدند.

به گفته وی نام آوران فرش دستباف استان توسط هیات داوران برای حضور در همایش انتخاب شدند.

داودزاده افزود: طیبه بازرگان، رضا راشد و سید محمد مهدی سادات خوانساری نام آوران فرش استان در این همایش هستند.

وی ادامه داد: این استان به‌عنوان یکی از مناطق مهم تولید فرش دستباف کشور، تولید بیش از هشت درصد از کل فرش دستباف کشور را در اختیار داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از مزیت‌های نسبی و انحصاری استان در تولید و صادرات فرش دستباف کشور، بافت فرش منحصربه‌فرد دو رو ابریشم است که به‌صورت انحصاری توسط بافندگان هنرمند خراسان شمالی بافته می‌شود، ادامه داد: تولید انواع فرش‌های ترکمنی، کردی و ... توسط بافندگان خلاق و هنرمند استان انجام می‌شود.

وی گفت: حدود ۴۰۰۰ مترمربع فرش در سال با حضور فعال بیش از ۲۶ هزار نفر بافنده تولید می‌شود که می‌تواند نقش تاثیرگذاری در توسعه صادرات این هنر ارزشمند داشته باشند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار