رئیس اداره مدیریتی زیست محیطی آب، خاک و پسماند اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: فقط سه زباله‌گاه شهری در این استان مجوز زیست‌محیطی دارند.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷ 05 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی؛ احمدرضا کلماتی اظهار کرد: در این استان ۲۳ زباله‌گاه شهری وجود دارد که از میان آن‌ها ۲۰ نقطه مجوز محیط زیست ندارند. به علاوه، بیشتر زباله‌گاه‌های روستایی این استان مجوز زیست‌محیطی ندارند و زباله‌ها در مکان‌هایی که مورد تایید محیط زیست نیست، رها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پسماند، یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی در این استان است، افزود: امیدواریم مسئولان مربوط برای جانمایی دفن زباله‌ها مجوز‌های زیست‌محیطی را بگیرند.

کلماتی در ادامه، یکی دیگر از دغدغه‌های زیست‌محیطی این استان را گرد و غبار دانست و ادامه داد: دو سال است خراسان شمالی درگیر گرد و غبار و ریزگرد شده که منشأ خارجی دارد و برون‌مرزی است. این گرد و غبار از صحرای قره‌قوم کشور ترکمنستان به استان وارد می‌شود.

وی بیان کرد: البته در بخش‌های جنوب و جنوب غرب استان نیز کانون‌هایی برای بروز گرد و غبار وجود دارد، اما منشأ آلودگی یکی - دو سال گذشته خارجی بوده است.

رئیس اداره مدیریتی زیست محیطی آب، خاک و پسماند اداره کل محیط زیست خراسان شمالی افزود: بروز گرد و غبار در سال گذشته حتی موجب تعطیلی اداره‌ها در روز‌های کاری شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار