مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از انجام تلاش‌ها برای رونق تعاون‌های مرزنشین در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸ 05 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهدی اسلام‌خواه اظهار کرد: ۱۱ تعاونی مرزنشین در این استان وجود دارد که از این تعداد، ۱۰ تعاونی فعالند و هفت تعاونی به‌روزرسانی شده و بقیه در حال به‌روزرسانی‌اند.

وی گفت: در گذشته، هیئت مدیره این تعاونی‌ها به سهمیه‌ای که به آن‌ها پرداخت می‌شد، اکتفا و براساس آن فعالیت می‌کرد؛ اما حالا در تلاشیم تا این تعاونی‌ها به‌روز شوند. از سوی دیگر، علاوه بر انجام فعالیت‌های بازرگانی و خدماتی، سایر اقدامات اقتصادی مانند اجرای طرح‌های کشاورزی و صنعتی انجام شود.

اسلام‌خواه افزود: با انجام این اقدام، انگیزه مشارکت و کار کردن برای اعضای این اتحادیه‌ها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع، در خراسان شمالی ۱۷۰۰ تعاونی فعال و ۲۰۰۰ تعاونی غیرفعال وجود دارد که این تعاونی‌های غیرفعال در زمان‌های گذشته ثبت شده، اما فعالیتی نداشته‌اند که درصدد انحلال آن‌ها هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: در دو - سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ تعاونی غیرفعال در استان فعال شده‌اند. تعاونی‌های فعال در استان برای حدود ۲۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تعاونی‌ها از مهمترین ابزار‌ها برای مشارکت دادن مردم در رونق اقتصاد و تحقق شعار سال محسوب می‌شوند و با جمع کردن سرمایه‌های خرد می‌توانند گام بزرگی در رونق اقتصاد و توسعه اشتغال در جامعه بردارند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار