در پی مطرح شدن استیضاح از سوی شورای شهر بجنورد:
شورای شهر بجنورد که در گذشته عنوان شده بود برخی از اختلافات بین اعضای آن و شهردار در خصوص طرح ها و پروژه ها وجود دارد، دوباره با مطرح شدن چند سوال و به واسطه آن موضوع استیضاح این بار مردم را به پای تشکیل کمپین در جهت حمایت از فعالیت های روح الله براتیان کشان تا موج جدیدی از موضع گیری ها و واکنش ها در رسانه ها و اقشار مختلف مردم ایجاد شود.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 31 October 2015
تابناک خراسان شمالی-طی روزهای گذشته برخی اظهار نظر اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با اعلام سوال از روح الله براتیان شهردار بجنورد و فرصت ده روز برای پاسخ قانع کننده و همچنین صحبت هایی در مورد استیضاح در صورت توجیه نشدن اعضا شورا مطرح شد که طی دامنه آن بسیار گسترش یافته است به طوری که سید احمد وکیلی در گفتگوی خود با خبرگزاری فارس ضمن ابراز بی اطلاعی از طرح استیضاح شهردار این مورد را فقط پاسخگویی به برخی از سوالات اعضای شورا دانسته است.
حالا موضوع استیضاح شهردار در وب سایت شورای اسلامی شهر بجنورد با عنوان "جنجال برای چند سوال از شهردار بجنورد استیضاح یا سوال" عنوان شده است.
اظهاراتی مطرح شده از سوی محمد حسن شادمهر در این خصوص که سوال از شهردار و پاسخ خواستن از او درباره موضوعات که آینده شهر و شهروندان است جای تعجب ندارد گفته است: علت اینکه موضوع استیضاح شهردار شتاب زده مطرح شده جای سوال دارد.
ایشان گفته است: بنده به‌عنوان عضوی از شورای شهر و برای دفاع از حقوق مردم 3 سؤال از شهردار بجنورد داشته‌ام و این موضوع پیش‌ازاین در زمان شهرداری آقای براتیان و دیگر شهردارهای بجنورد توسط دیگر اعضا تکرار شده است وکاری عجیب اتفاق نیفتاده است.

اما از سوی دیگر این اظهار نظر رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر بجنورد به اینجا ختم نمی شود بلکه ایشان در گفتگو با روزنامه اتفاقیه که با تیتر پروژه های زخمی سرمایه گذاران را فراری داده است از دو دسته شدن شورای شهر خبر داده که در آن به صراحت گفته شده شهردار برای جلوگیری از استیضاح 5 نفر از اعضای شورای شهر را نگه داشته است.

از بی اطلاعی و طرح سوال دو نفر از اعضای شورای شهر که بگذریم این بار افشین فر رئیس شورای شهر بجنورد در طی اظهاراتی که امروز در وب سایت شورای شهر انتشار یافته سوال از شهردار را حق قانونی اعضای شورا دانسته و گفته است:چند روز پیش شخص آقای شادمهر نامه‌ای با مضمون چند سؤال از شهردار به بنده دادند که من نیز به‌عنوان رئیس شورای شهر آن را به شهردار ارسال کردم.

وی می‌افزاید: سؤال از شهردار کاری خارج از چارچوب قانون نیست و این موضوع حق شورای شهر است و اگر این اتفاق نیفتد پس چه کسی باید نظارت بر کار شهردار داشته باشد.

البته برخی در فضای مجازی و در صحبت‌هایشان اشاره داشته‌اند که موضوع استیضاح شهردار جدی است و 8 نفر از اعضای شورای شهر چشم بر عملکرد شهردار بسته‌اند و هدف از این سؤالات استیضاح براتیان است و 5 نفر از اعضا در مقابل آن 8 نفر ایستاده‌اند.

در این اظهارات رئیس شورای شهر بجنورد نیز موضوع حمایت 5 نفر در مقابل استیضاح شهردار نیز گفته شده است.حال باید دید با توجه به فعالیت های گستره روح الله براتیان و رضایت مردمی که به واسطه آن کمپین حمایت از شهردار بجنورد تشکیل شده می تواند موجب تغییر مواضع نمایندگان مردم در شورای شهر شود؟








منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
جواد وحدانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
در طول 35 سالى كه از خدا عمر گرفته ام شهردار دلسوزتر و زحمتكش تر از جناب براتيان نديده ام كه اينقدر براى ابادانى شهر بكوشد
مخالف خود را به عنوان يك شهروند از استيحضاح ايشان اعلام ميدارم
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
با توجه به ایتکه بجنورد شهردارها مختلفی به خود دیده است.انسان صادق وزحمتکش ودلسوز تر ازایشان سراغ ندارم.هر شهروند بجنورد ی می تواند وضعیت کنونی شهر را با چند سال پیش را مقایسه کند.که نشان از تلاش شبانه روز ی اقای دکتر براتیان وهمکاران همراه ایشان می باشد.بنده ضمن تشکر حمایت خود را از ایشان ومخالفت با سوال از جناب اقای دکتر براتیان اعلام میکنم.
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
با توجه به ایتکه بجنورد شهردارها مختلفی به خود دیده است.انسان صادق وزحمتکش ودلسوز تر ازایشان سراغ ندارم.هر شهروند بجنورد ی می تواند وضعیت کنونی شهر را با چند سال پیش را مقایسه کند.که نشان از تلاش شبانه روز ی اقای دکتر براتیان وهمکاران همراه ایشان می باشد.بنده ضمن تشکر حمایت خود را از ایشان ومخالفت با سوال از ایشان اعلام میکنم.
samiiin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
آقای شادمهر سوال شورای شهر از شهردارحق قانونی است اما فک نمیکنم گفته ی شما که اظهار داشتین دکتر براتیان پنج نفر از اعضای شورا را برای خود نگه داشته است بدون سوء نیت و توهین بوده باشد....اگر مبنا بر عزل شهردار عزیز بوده باشه مطمءن باشید با سیل عظیم برخورد مردم روبه رو خواهید شد...تا به امروز بعداز استانی شدن بجنورد هیچ تغییر اینچنینی ندیدم و این شاید نشان از ان است که برخی از شورای شهر ما دلسوز نیستن و چوب لا چرخ شهردار عزیز میکنن.دکتر براتیان شخصی بسیار مردمی.پرتلاش و صادق و بسیار عزیز برای مردم شهرمون هستن و حامیان او خواهیم بود.
اکبر
|
United States
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
يكشنبه ١٠ ابان ١٣٩٤
عرض سلام و ادب خدمت اعضاي محترم كمپين حاميان شهردار بجنورد
صبح شما بخير
همانگونه كه مشاهده ميفرماييد واكنشهاي متنفاوت و متناقض در اولين روز هفته را در برابر تشكيل كمپين و موضوع استيضاح شاهد بوديم .
ما با اين فرض كه موضوع استيضاح منتفي هم باشد به حمايت مشروع و قانوني خود از شهردار خوب و مردمي خود ادامه داده تا سايه سنگين اين كمپين را برخي افراد حس نموده و اين را متوجه باشند كه حال كه با طرح يك سوال ساده ! كه البته هنوز متن سوال منتشر نشده است ؛ همشهريان اينگونه به حمايت ازشهردار خويش اقدام كرده اند ايا واقعا نوبت به استيضاح ميرسد؟

عضو محترم شورا جناب اقاي شادمهر :
اميدوارم پيام اين كمپين به شما منتقل شده باشد . از شما توقع داريم پاسخگوي افاضات خود در مورد ان ٥ نفر كه شهردار براي خودش نگهداشته است باشيد!! و اعلام فرماييد كه ايا طرح چند سوال ساده ! در ادامه اين فرمايشات توهين اميز كه در روزنامه اتفاقيه و سايت شورا موجود است به
چه معنا هست؟؟؟
اميدوارم پاسخي مناسب را در جواب اين پرسش مهم مطرح فرماييد تا مردم ان پنج نفر را هم بشناسند !!!'
جناب اقاي فيروزه :
همه ما انقدر به قوانين اشراف داريم و ميدانيم كه طرح سوال به معناي استيضاح نيست خوب هم ميدانيم .
اما ما دلواپس هستيم
دلواپساني كه با مشاهده تحركات بوجود امده و افاضات و فرمايشات همكار شما اقاي شادمهر نگران اينده شعر و شهردارمان هستيم .
مگر ما نميتوانيم دلواپس باشيم ؟؟
ايا دلواپس بودن از نظر شما مشكلي دارد ؟
ما دلواپس اينده بجنورديم
ما دلواپس توقف اباداني بجنورديم
ما دلواپس خون دل خوردن شهرداريم
ما دلواپسيم كه چرا بايد شهردار زير سايه فشار استيضاح كار كند ؟
دلواپسيم از صحبتهاي توهين اميز اقاي شادمهر كه شهردار و ٥ نفر از اعضاي شهر را متهم به تباني و ترس از استيضاح ميفرمايند

جناب فيروزه :
فرموده ايد شهردار منتخب شورا است نه كمپين كه اين جمله هم جاي كمي تامل دارد
تاكيد مينماييم شهردار منتخب مردم و كمپين است كه با نمايندكي شما و همكاران انتخاب شده و ياداوري ميكنيم كه اعضاي شوراي شهر وكلاي همين مردم و كمپين هستند و همانگونه كه مستحضر ميباشيد اشكالي ندارد تا موكل از كار وكيل خود ايراد بگيرد چون وكيل بايد همواره در راستاي منافع موكل خود حركت نموده و اصل امانت داري را رعايت نمايد.
بدون شك هر جايي كه وكيل بر خلاف مصالح موكل و يا خداي ناكرده در راستاي منافع شخصي خود و اطرافيانش حركت نمايد قطعا موكلين كه همين مردم و كمپين هستند تذكرات لازم را خواهند داد همانگونه كه شما حق داريد به شهردار تذكر بدهيد.
در نتيجه بهتر است به خواست موكلينش توجه داشته باشد.
امام خامنه اي در بياني گله کردن را هم رديف همدلي عنوان مي‌کنند و مي‌فرمايند: «امروز، ما به اين نشستها و مذاكره‏ها و اين‏گونه صميميتها و همكاري‏ها و از هم خواستن و به هم گفتن و از هم گله كردن و با يكديگر همدلي‏ كردن، احتياج داريم». (09/11/68) لذا مسئولين بايد با سعه صدر و تحمل بالا انتقادات را بشنوند و در برابر انتقادات سراسيمه و عصباني نشوند بلکه مبتني بر منطق درست اقدام نمايند.

با ارزوي موفقيت و كاميابي
كمپين مردمي حمايت از شهردار محبوب بجنورد
https://telegram.me/shahrdarbaratian

رونوشت :
خبرگزاري هاي مهر، فارس، تابناك،اترك نيوز، روزنامه اتفاقيه، نسيم نيوز
خواهشمند است مطابق ماده ٢٣ قانون مطبوعات نسبت به انتشار پاسخ اقدام فرمايند
علی
|
United States
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
لینک کمپین حامیان شهرداری بجنورد
Www.telegram.me/shahrdarbaratian
پیمان هجرتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
واقعا شهردار دلسوز و زحمتکشی است و از این شهردار دلسوز باید حمایت کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار