معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها با سرمایه کمتر انجام می شود، گفت: به همین منظور بسته های حمایتی برای ایجاد اشتغال در روستاها افزایش می یابد.
کد خبر: ۳۷۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 02 February 2017
محمود دلپسند روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: هم اکنون ایجاد اشتغال در روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است که در این راستا بسته های حمایتی نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه طرح های اشتغال در روستاها را مورد حمایت قرار می دهیم افزود: ایجاد اشتغال و هزینه تمام شده در مناطق روستایی به دلایل های مختلف پایین تر است اما باید بازار تولیدات آنان را در مراکز استان ها تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در راز و جرگلان قطب های حمایتی در بحث پوشاک ایجاد شده است افزود: بنیاد جانباران و استانداری از کارگاه های پوشاک حمایت خواهند کرد و حتی بخشی از آنان تجهیز و از آموزش های لازم برخوردار شده اند.
وی بر مهارت آموزی، تامین مواد اولیه و بازار یابی برای این طرح های اشتغال در حوزه پوشاک تاکید کرد و افزود: باید درخواست ها را تفکیک و اولویت بندی کنیم و طرح ها را مورد حمایت قرار دهیم.

*روند تسهیلات به مددجویان و نیازمندان آسان سازی شود
وی با بیان اینکه روند ارائه تسهیلات بانکی برای اشتغال خرد به مددجویان زیر پوشش ارگان های حمایتی و نیازمندان آسان سازی شود گفت: روند سرمایه گذاری خرد که توسط خانوارهای نیازمند و قشر ضعیف انجام می شود باید از سوی دستگاه های مسئول آسان سازی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در خصوص روند پرداخت تبصره 26 و بند دو سفر رهبری اظهار کرد: میزان تسهیلاتی که برای ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش دستگاه های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است باید تا امسال 100 درصد تحقق یابد.
وی از بانک های استان خواست تا در این خصوص جدی عمل کنند و افزود: در این راستا نهاد کمیته امداد برای معرفی طرح ها خوب عمل کرده است بهزیستی نیز در این راستا باید اقدام کند.
دلپسند در بخش دیگری از سخنانش همچنین از بانک ها خواست تا در خصوص بخشنامه ها و مصاحبه ها در زمینه بخشودگی جرایم در جامعه و مشتریان خوب اطلاع رسانی کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در خصوص اعتبارات بند دو سفر رهبری گفت: بانک های این استان تاکنون 85.5 درصد تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار داده اند.
حسن نوری میزان این اعتبار را 350 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از مجموع این میزان 245 میلیارد ریال مربوط به کمیته امداد و مابقی نیز مربوط به بهزیستی است.
وی بر همکاری و مساعدت بانک ها برای در اختیار گذاشتن این میزان تسهیلات تاکید کرد و افزود: بیشتر بانک ها در این خصوص همکاری خوبی داشته اند اما بانک هایی مسکن و پست بانک ضعیف عمل کرده اند.
وی از سازمان بهزیستی نیز خواست تا در خصوص معرفی مددجویان و طرح های اشتغال بیشتر بپردازند و گفت: این میزان تسهیلات برای ایجاد شغل خانوار های با درآمد های پایین در نظر گرفته شده است باید مساعدت های لازم در این خصوص انجام شود.
وی با بیان اینکه سهم تبصره 26 قانون بودجه 95 نیز تاکنون 50 درصد پرداخت شده است گفت: در این زمنیه نیز بهزیستی تاکنون 10 درصد فعالیت داشته است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز در این جلسه بر شناسایی کار گاه های کوچک و خرد در حوزه پوشاک تاکید کرد و گفت: باید این کارگاه ها شناسایی شوند تا در بحث بازار یابی در حوزه داخلی و خارجی نیز در این راستا اقدام شود.
محمد صمدی با بیان اینکه بحث پوشاک در کشورهای مختلف بازار مناسبی دارد افزود: این کالاها به صورت مناسب در کارگاه ها و فضاهایی برای عرضه به نمایش گذاشته شود تا در این خصوص نیز بازار خوبی فراهم شود که این امر در اقتصاد و اشتغال استان تاثیر گذار خواهد بود.
در این نشست مدیران بانک های خراسان شمالی نیز حضور داشتند و بیشتر آنان اعلام آمادگی کردند که تا پایان سال تسهیلات در حوزه نیازمندان را در اختیار این قشر قرار خواهند داد اما نسبت به معرفی متقاضیان و جایگزین مجریان نیز توسط دستگاه های مربوطه از جمله بهزیستی تاکید کردند.
خراسان شمالی با جمعیت 941 هزار نفری 140 هزار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد و 70 هزار و بیش از 40 هزار نفر نیز زیر نظر بهزیستی هستند.
استان خراسان شمالی از نظر شاخص درآمد در آخرین رده کشور قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار