پایگاه امدادی نمونه شرق کشور در بجنورد با کمک103 میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۴۷۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 01 August 2017
پایگاه امدادی نمونه شرق کشور در بجنورد با کمک103 میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش خبرنگار ما صبح روز گذشته دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور به همراه رئیس سازمان امداد و نجات کشور از پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بازدید به عمل آوردند. بنا بر اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، این پایگاه امدادی با 15 هکتار در جنوب شهر بجنورد قرار گرفته است که برای احداث آن 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون 88 میلیارد ریال آن از طرف دفتر رهبری و 15 میلیارد ریال آن از طرف جمعیت هلال احمر در قالب مصوبه سفر رهبری به خراسان شمالی تأمین و هزینه شده است. 50 میلیارد ریال دیگر از مصوبات سفر رهبری در رابطه با این پروژه را نیز باید جمعیت هلال احمر کشور پرداخت کند.
با احداث این پایگاه حوزه عملیات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به آن منتقل می شود. آشیانه پرواز، اتاق فرماندهی عملیات و انبارهای جمعیت هلال احمر از جمله تجهیزات تدارک دیده شده برای این پایگاه پیشرفته شرق کشور است. گزارش خبرنگار ما حاکی است دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور همچنین در مراسم تجلیل از امدادگران زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیبهشت ماه خراسان شمالی گفت: ما به قول های عملیاتی خودمان برای تجهیز هر چه بیشتر جمعیت هلال احمر عمل کرده ایم و بر این اساس تا آخر امسال 400 دستگاه خودروی ویژه امداد رسانی و 10 دستگاه بالگرد به مجموعه هلال احمر کشور افزوده خواهد شد و بر این اساس بالگرد آشیانه پایگاه امداد خراسان شمالی همواره در این استان حضور خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: ما در فاز نخست توزیع البسه مناسب برای نیروهای جمعیت هلال احمر این اقدام را از خراسان شمالی آغاز کرده ایم و همچنین برای تأمین و تجهیز مایحتاج انبارهای جمعیت هلال احمر در کشور از جمله در خراسان شمالی مشکلی نداریم تا پاسخ زحمات شبانه روزی نیروهای خدوم جمعیت هلال احمر را داده باشیم.رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این مراسم گفت: مردم ما باید برای وقوع بلایای طبیعی آموزش های لازم را ببینند تا کمترین آسیب و خسارت ممکن را به لحاظ جانی ببینند و این مهم نیز بر عهده هلال احمر است. وی ادامه داد: گلایه های مردم در مورد کمک های لازم برای اسکان اضطراری در زلزله اخیر خراسان شمالی با وجود توزیع سریع و کافی امکانات اسکان اضطراری نیز حاکی از آن است که ما به آموزش های لازم پس از وقوع زلزله برای مشارکت مردم در امداد رسانی نیازمندیم و باید فرهنگ سازی های لازم در این زمینه نیز انجام گیرد.
«نجار»  ادامه داد: ارائه آموزش های لازم به مردم، سبب می شود تا در زمان حادثه، مردم منتظر خدمات و امدادهای مسئولان نباشند و خود برای اقدامات ابتدایی مبادرت ورزند. وی همچنین با اشاره به وقوع حوادث مختلف در کشور گفت: روند بازسازی نقاط آسیب دیده هزینه به کشور تحمیل می کند اما طی بازدیدی که از مناطق زلزله زده خراسان شمالی داشتیم روند بازسازی پس از وقوع زلزله آغاز شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد که با ابلاغ کمک های هیئت دولت به خراسان شمالی این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت. وی همچنین از نمایندگان مجلس خواست برای تصویب سریع تر قانون جامع مدیریت بحران و تقویت اعتبارات و امکانات این بخش تلاش کنند.
استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان این که ما باید برای کاهش خسارت های بلایای طبیعی به مردم آموزش بیشتری دهیم و فرهنگ سازی کنیم گفت: مردم ما باید به ساختن و داشتن منازل مقاوم، بیابان زدایی به جای بیابان زایی، قطع نکردن اشجار برای پیشگیری از بروز سیل و احداث نکردن منازل در بستر رودخانه عادت کنند. «صالحی» با اشاره به زلزله اردیبهشت ماه نیز از هماهنگی میان بخش های کارگروه مدیریت بحران استان تشکر کرد و گفت: با ایجاد هماهنگی های لازم در بحث امداد و نجات حرکت های مناسبی صورت گرفت و از اضافه کاری و موازی کاری پیشگیری شد. استاندار خراسان شمالی با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر عملکرد ضعیف دولت پس از زلزله اردیبهشت ماه، خواستار آن شد برخی گروه ها کارها را سیاسی نکنند و ادامه داد: کمک یک میلیارد تومانی نهادهای دیگر به زلزله زدگان در مقابل اعتبارات 400 میلیارد تومانی دولت قطره ای است که به دریا می پیوندد و ما از آن استقبال می کنیم اما باید برای رضای خدا کار کنیم و امداد رسانی را سیاسی نکنیم.
وی با بیان این که استان منتظر مصوبه و ابلاغ کمک های هیئت دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده نماند اظهارکرد: تا پیش از ابلاغ حدود 400 میلیارد ریال تسهیلات و کمک های بلاعوض دولت حدود 700 انعقاد قرار داد بانکی میان زلزله زدگان انجام شده و هزار و 893 پرونده نیز برای انعقاد پرداخت تسهیلات کم بهره تشکیل شده است. وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 28 منزل مسکونی در روستاهای زلزله زده در مرحله اجرای سقف هستند. گزارش خبرنگار ما حاکی است در پایان این مراسم از فعالان عرصه امداد و نجات در زلزله 23 اردیبهشت خراسان شمالی با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار