ورود وسایل نقلیه سنگین به داخل شهر بجنورد باعث شده تا علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین برای ایمن سازی مسیرهای تردد،ترافیک و عوامل دیگر نیز بر وضعیت این شهر تاثیر داشته باشد.
کد خبر: ۷۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 01 August 2015

سعید سبحانی،مدیرکل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی،درخصوص تردد و پارک وسائط نقلیه سنگین در سطح شهر بجنورد،گفت:متاسفانه تاکنون به دلیل نبود زیرساخت های لازم برای تردد اتوبوس ها و کامیون ها،بار ترافیکی و مشکلات این وسائط به صورت موقت توسط کمربندی های داخل شهر بجنورد مرتفع گردیده است.

وی با اشاره به اینکه تردد و پارک وسایط نقلیه سنگین تاکنون مشکلات زیادی را در سطح شهر به وجود آورده است،افزود:در رابطه با تردد اتوبوس ها به علت اینکه پلیس راه بجنورد از لحاظ موقعیت مکانی در محدوده شهر قرار گرفته و همچنین عدم تکمیل کنار گذر شمالی موجب شده،در حال حاضر این وسائط به صورت موقت از کمربندی های سطح شهر تردد کنند.

سبحانی خاطرنشان کرد:با مطالعات انجام شده و شروع به کار احداث کنار گذر شمالی از چند سال گذشته بحث جابه جایی پلیس راه بجنورد مطرح شده،که برای خارج کردن این سیستم حمل و نقل عمومی تدابیر لازم برای احداث پلیس راه جدید اتخاذ گردید.

وی گفت:جانمایی احداث این پلیس راه در گردنه امین الله در مسیر جاده بجنورد به جنگل گلستان به مساحت 3 هزار متر مربع و با اعتبار یک میلیارد تومان پیش بینی شده که در مدت زمان یکسال به بهره برداری خواهد رسید.

سبحانی ابراز امیدواری کرد:با تکمیل باند دوم کنار گذر شمالی و جابه جایی پلیس راه تردد کلیه وسائط نقلیه سنگین به صورت کامل در شهر ممنوع و تردد آن ها در محورهای برون شهری امکان پذیر شود.

مدیرکل حمل و نقل پایانه های مسافربری استان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پارک وسائط نقلیه سنگین در سطح شهر،گفت:در حال حاضر ترمینال مسافربری به صورت موقت تا زمان احداث ترمینال جدید وجود دارد و کلیه اتوبوس ها باید از این مکان برای پارک استفاده کنند.

وی افزود:در رابطه با کامیون ها و تریلرها نیز طی چند سال گذشته 2 الی 3 مکان برای پارک و اسکان پیش بینی شده تا در نهایت اداره کل راه و شهرسازی استان زمینی را به مساحت 9 هزار متر مربع در حاشیه کنار گذر شمالی در اختیار شرکت های حمل و نقل قرار داد.

سبحانی خاطرنشان کرد:این زمین برای احداث شهرک حمل و نقل به تمام شرکت های حمل و نقل که در حال فعالیت و همچنین دارای مجوز اختصاص پیدا کرده که باید نسبت به احداث پارکینگ و حتی محل های خدماتی و رفاهی اقدام کنند که در صورت عدم ساخت در طی دوره زمانی مشخص اداره کل راه و شهرسازی نسبت به باز پس گیری این مکان ها اقدام خواهد کرد.

وی یکی از مهم ترین مشکلات موجود در خصوص عدم تمایل رانندگان به محل مشخص شده برای پارک وسائط را رمپ های ورودی و خروجی دانسته و می گوید:متاسفانه رمپ های ورودی و خروجی برای عبور و مرور این ماشین ها به سایت پیش بینی نشده و همین امر موجب شده بسیاری از رانندگان تمایلی برای محل مورد نظر نداشته باشند.

مدیرکل حمل و نقل پایانه های مسافربری استان جانمایی نامناسب محل فوق برای احداث شهرک حمل و نقل را علت اصلی بروز این مشکل دانست و خاطرنشان کرد:مناسب سازی بستر عبور و مرور نیازمند اعتبار است که در صورت تامین آن اجرایی خواهد شد.

سبحانی همچنین از تصویب محل جدید احداث پایانه مسافربری بجنورد در شورای هماهنگی ترافیک استان (همتا) خبر داد و گفت:بر طبق آمارهایی که موجود 70 درصد تردد ها به سمت مشهد،20 درصد به سمت تهران و 10 درصد به سمت اسفراین می باشد که شورا با توجه به حجم بالای تردد ها زمینی را در مسیر جاده بجنورد به سمت مشهد مصوب کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشاور طرح انتخاب شده و زمین ها در مرحله تملک شهرداری قرار دارد،ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال این کار انجام خواهد شد و در صورت عدم تملک شورای ترافیک محل جدید را انتخاب خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار