معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت:تاکنون تنها ۷۳۰ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات مقاوم‌ سازی منازل روستایی در استان،موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌ها شده‌اند.
کد خبر: ۷۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 02 August 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی روحانی اظهار داشت:تاکنون پرداخت تسهیلات برای ساخت دو هزار و 750 واحد مسکن روستایی استان ابلاغ‌ شده است اما از این تعداد تنها 730 فقره از تسهیلات به انعقاد قرارداد منجر شده و مابقی به علت مشکل ضمانت مانده است.

روحانی افزود:سهم استان از تسهیلات مسکن روستایی در سال 93،ساخت چهار هزار و 550 واحد مسکن است.

وی گفت:بانک‌ها برای اعطای تسهیلات،از روستائیان استان درخواست دارند که دو ضامن کارمند معرفی کنند اما روستائیان این استان،با مشکل تأمین ضامن روبه‌رو هستند و نمی‌توانند ضامن کارمند معرفی کنند.

معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت:قرار است امسال یک هزار و 550 واحد روستایی در شهرستان بجنورد و راز و جرگلان و 600 واحد مسکونی نیز در روستاهای شهرستان اسفراین با استفاده از تسهیلات ویژه مسکن روستایی ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت:در هر کدام از شهرستان شیروان و مانه و سملقان نیز 800 واحد روستایی امسال اجرایی می‌شود و سهم شهرستان گرمه و جاجرم نیز این تسهیلات 400 واحد است.

معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود:سهم فاروج نیز از این تسهیلات، ساخت 400 واحد مسکونی است.

وی اظهار داشت:قرار بود امسال کارت یارانه روستائیان به‌ عنوان ضمانت تسهیلات توسط بانک‌ها پذیرفته شود و علاوه بر آن بانک‌ها این تسهیلات را با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت کنند.

به گفته روحانی از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات ویژه مسکن روستایی،تاکنون 36 هزار و 700 واحد روستایی خراسان شمالی نوسازی و مقاوم‌ سازی شده است و پیش از آن نیز 17 هزار و 500 واحد نیز از منازل روستایی زلزله‌ زده و سیل‌ زده استان نوسازی شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار