سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت:امسال بیش از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای توسعه مشاغل خانگی در این استان پرداخت می شود.
کد خبر: ۸۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 29 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسن نوری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت اشتغال خانگی در خراسان شمالی اظهار کرد:یکی از مهم ترین شعارهای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،شعار «اشتغال بزرگ با بنگاه های کوچک» است که اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این راستا برنامه های مختلفی را پیگیری و اجرا کرده است.
وی اعطای تسهیلات با نرخ سود پایین برای راه اندازی مشاغل خانگی را یکی از حمایت های موجود در این زمینه دانست و افزود:در این بخش از محل بند دو مصوبه سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی تاکنون ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
به گفته نوری این میزان تسهیلات اعطایی معادل ۵۹ درصد از سهم ۳۵ میلیارد تومانی تسهیلات مصوب در این بند بوده و پرونده مابقی تسهیلات نیز در دست بررسی و اعطا قرار دارند.
وی اضافه کرد:اما متأسفانه تسهیلات مصوب در بند چهار مصوبه سفر رهبری به خراسان شمالی به دلیل مشخص نبودن منابع اعتباری پرداختی و نرخ سود بالای این تبصره از مصوبه سفر، چندان مورد استقبال قرار نگرفت.
نوری ادامه داد:در این بخش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بند چهار مصوب در سفر رهبری بعد از گذشت چند سال تنها برای پنج میلیارد تومان تسهیلات،طرح پذیرش شد که از این میزان نیز تنها ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی متقاضیان دریافت شد.
وی اضافه کرد:افزون بر این موارد امسال به منظور توسعه مشاغل خانگی در خراسان شمالی،بیش از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع قرض الحسنه مصوب شده که این تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینان امید پرداخت می شود.
سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث ناشی از کار در استان،اظهار کرد:خط قرمز این اداره کل،سلامت کار و کارگر بوده و در این راستا نیز برنامه ها، پایش ها و نظارت های مختلفی اجرا شده است.
نوری با بیان این که بر اساس آمار،خراسان شمالی در شاخص حوادث ناشی از کار وضعیت مناسبی دارد،اضافه کرد:در حالی که در مدت مشابه پارسال شمار حوادث ناشی از کار در استان ۱۳ مورد بود این میزان امسال به شش مورد کاهش یافته است.
وی در ادامه با اشاره به این که متأسفانه خراسان شمالی از نظر زیرساخت های صنعتی و تولیدی وضعیت مناسبی ندارد،افزود:اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی به منظور نقش آفرینی در راستای توسعه صنعت و تولید در استان،توانمندسازی نیروهای انسانی فعال در این بخش ها و آموزش ضمن خدمت به آنها را در دستور کار قرار داده است.
به گفته وی مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور و استان پایین بوده و متأسفانه درصد بسیار کمی از آنها دارای مهارت کاربردی هستند به همین دلیل نیز بعد از جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به محیط کار و صنعت و تولید،کارآیی آنها چندان رضایت بخش نیست که در این زمینه برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و مهارت افزایی می تواند راه گشا باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار